Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
“Rondje” Nederland
#1
Voor de (wannabe) randonneurs onder ons die in 8 dagen een prestatie willen neerzetten: lees dit artikel. De auteur schreef mij, op mijn vraag of er ook ligfietsers meereden, dat er een driewieler meefietste en dat hij vermoedde dat deze wel moeite met de schapenhekjes in Friesland heeft gehad....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb mij destijds voor de eerste editie willen inschrijven. Ze hebben toen, na een hoop gesteggel, de regels aangepast zodat open liggers mee mochten rijden. Het is er toen toch niet van gekomen maar daar heeft de trike die deze keer mee reed nu wel mooi profijt van Wink Vorig jaar reed er ook minimaal één tweewielige ligger mee.

Bij handbiketraining afgelopen zondag werden er twee ook heel erg enthousiast... nou DAT zou wat zijn, meedoen met de handbike en finishen binnen de tijd...
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat lijkt me een mooi rondje om in een week of 2 te fietsen......
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Het spreekt me erg aan, maar dat is ook weer een tocht die je eigenlijk zonder organisatie kan rijden. Het is jammer dat Wildkamperen niet legaal is, maar anders was het echt zelfsupported. Betekend niet dat je niet gewoon een paar uur in een stel bosjes kan liggen of ergens een hangmat kan hangen.

Leuk idee voor het voorjaar.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Toffe tocht dit. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is: Wat is "zonder hulp"? Dat je geen volgauto mee mag sturen begrijp ik. Maar als ik op deze route zo eens rondneus, dan kom ik langs een goede vriend, een andere goede vriend, een fietskennis, thuis, m'n beste maatje, een klant die ook fietst en last but not least m'n ouders.
Mag je daar dan wel logeren? 
En in Maastricht een betaalde massage boeken, mag dat ook? Zou wel fijn zijn, zo vlak voor de klim  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Een betaalde massage? Met blij einde? ;-)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(10-Nov-2020, 11:41 PM)voodoo schreef: Een betaalde massage? Met blij einde? ;-)
Haha ik vrees dat ik dan thuis klachten krijg  Big Grin 
Prof. massage krijgen we allebei overigens best regelmatig (1x p/m ofzo). Vrouw & ik zitten beide veel achter de computer, het is de investering waard.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
achter de computer?  Bij ons is het daar erg krap, stoffig en een kabelbende  Cool
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#9
(11-Nov-2020, 11:38 AM)gideon schreef: achter de computer?  hij ons is het daar erg krap, stoffig en een kabelbende  Cool

Kinderen willen vaak 'op' de computer  Big Grin 

Nog zoiets:
In Westervoort zitten kinderen niet 'op' voetbal, maar 'onder' voetbal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Hebben ze een tuintje op hun buik?
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(11-Nov-2020, 10:26 PM)365cycle schreef: Hebben ze een tuintje op hun buik?

Misschien. Zo zeggen ze dat daar. 

Ik stond naast een korfbalpaal en toen zei één van de kinderen: "Waar jij naast staat, daar zit ik onder."

Het duurde toch een minuut voordat ik het begreep  Cool 

Ik had het nog nooit iemand zo horen zeggen.

Later hoorde ik het mensen in die omgeving heel vaak zo zeggen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#12
Hahaha, dat is ook wel heel cryptisch omschreven. Een tuintje op hun buik, dat hoop ik dan weer niet voor ze...
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Dat moest ik even opzoeken: Een tuintje op zijn buik hebben.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#14
:-)
Die kan je inderdaad beter in je hart hebben  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(10-Nov-2020, 11:36 PM)365cycle schreef: Toffe tocht dit. Maar wat mij niet helemaal duidelijk is: Wat is "zonder hulp"? Dat je geen volgauto mee mag sturen begrijp ik. Maar als ik op deze route zo eens rondneus, dan kom ik langs een goede vriend, een andere goede vriend, een fietskennis, thuis, m'n beste maatje, een klant die ook fietst en last but not least m'n ouders.
Mag je daar dan wel logeren? 
En in Maastricht een betaalde massage boeken, mag dat ook? Zou wel fijn zijn, zo vlak voor de klim  Big Grin

Eigenlijk is dat ook hulp, al weet ik dat er mensen zijn die op die manier randonneurs tochten rijden waar ze op diverse strategische plekken mensen hebben staan.

Bij ratn mag je pas na de start overnachtingen regelen. Dus vooraf vrienden kennissen en familie inschakelen is dus niet toegestaan. 

Kijk je bij bikingman events dan word dit ook niet toegestaan evenals de transcontinental sommige slapen gewoon buiten anderen een paar uur in een hotel om vervolgens door te gaan, anderen slapen gewoon 50 uur niet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#16
(12-Nov-2020, 11:43 AM)Burley1979 schreef: Eigenlijk is dat ook hulp, al weet ik dat er mensen zijn die op die manier randonneurs tochten rijden waar ze op diverse strategische plekken mensen hebben staan.
Hmm, behalve voor "bevoorrading" lijkt me dat niet zo'n hele nuttige manier van valsspelen (iig niet als je met een velomobiel rijdt).

(12-Nov-2020, 11:43 AM)Burley1979 schreef: Bij ratn mag je pas na de start overnachtingen regelen. Dus vooraf vrienden kennissen en familie inschakelen is dus niet toegestaan. 
Hm, da's eigenlijk wel een aparte regel. Het enige wat vantevoren regelen me zou opleveren is een flinke reductie in kosten - ik ben niet zo'n kampeerder, zéker niet in het wild, dus zou ik ergens tussen "ik ben moe" en "ik kan niet meer" toch wel op zoek gaan naar iets met een goed bed. Familie/vrienden inschakelen zou dan zelfs een nadeel zijn, omdat ik dan tot een bepaald punt "moet", het is wel weer een voordeel omdat niet ieder hotel/B&B flexibel wil zijn om een velomobiel te plaatsen.

(12-Nov-2020, 11:43 AM)Burley1979 schreef: Kijk je bij bikingman events dan word dit ook niet toegestaan evenals de transcontinental sommige slapen gewoon buiten anderen een paar uur in een hotel om vervolgens door te gaan, anderen slapen gewoon 50 uur niet.
Als het een beetje okee weer is, is in de velomobiel slapen prima te doen. Lang geleden al eens eerder een dutje in gedaan toen ik eens met pech stond, en dat is ook nog wel uit te leggen. Aan de andere kant: Een nachtje slapen mag in Nederland dan weer niet (gok erop dat oom agent het speciaal voor mij zou uitleggen als wildkamperen  Big Grin)
Meer dan 24 uur zonder slaap vind ik voor mezelf echt niet verantwoord.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Ik zou zelf ook zeker geen slaap overslaan. Dat lijkt me zelfs uitermate dom. Met een uur of vier kan je alweer een stuk beter voort de rest van de dag, en elke dag zo'n korte slaap kan je dagen volhouden waarschijnlijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(12-Nov-2020, 12:12 PM)Lopopodium schreef: Ik zou zelf ook zeker geen slaap overslaan. Dat lijkt me zelfs uitermate dom. Met een uur of vier kan je alweer een stuk beter voort de rest van de dag, en elke dag zo'n korte slaap kan je dagen volhouden waarschijnlijk.
voor mij is het minimum 5 uur, zeker als ik ook nog moet bewegen, maar idd, tot zo'n 2 weken gaat dat prima (proefondervindelijk vastgesteld maar dan wel met maar 300 km/week)
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(12-Nov-2020, 12:12 PM)Lopopodium schreef: Ik zou zelf ook zeker geen slaap overslaan. Dat lijkt me zelfs uitermate dom. Met een uur of vier kan je alweer een stuk beter voort de rest van de dag, en elke dag zo'n korte slaap kan je dagen volhouden waarschijnlijk.

Misschien is dom een verkeerde benaming. Als je eigenlijk nooit dit soort events gedaan hebt of er geen interesse in hebt dan heb je een hele andere kijk op dit soort manier van fietsen.

Het is jezelf uitdagen tot het uiterste. Ik vind het persoonlijk erg boeiend. Maar het kost ook een berg training. 

Ik zou dan ook eerst eens de films kijken van bijvoorbeeld transcontinental, transsiberie of bikingman.

Dan worden ook deelnemers geïnterviewd en zie je ook de gedachten erachter. Keertje slaap missen is helemaal niet erg. Heb ik zovaak gedaan en daar ga je niet dood van en is ook niet slecht.
Juist als je maar één uur of 4 slaapt dan ben je uit je ritme, moet je opstarten of kan je krampen in je maag krijgen. Dit gaat over meer dan alleen fietsen, het is een manier van leven, buiten 8-20 uit per week trainen ben je bezig met je voeding, drinken en slaap.

Mocht je nu denken dat er alleen topatleten mee doen er is een Belg Kristof allegaert die in het dagelijkse leven gewoon een leraar is, maar daarnaast een fervent fietser is die al diverse van dit soort tochten op zijn naam heeft waaronder de transcontinental en de transsiberie waarin de langste etappe 1360 km waar je maximaal 3 dagen over mag doen.

https://racefietsblog.nl/de-red-bull-tra...77-000-hm/

Dan heb je een idee

(12-Nov-2020, 12:05 PM)365cycle schreef:
(12-Nov-2020, 11:43 AM)Burley1979 schreef: Eigenlijk is dat ook hulp, al weet ik dat er mensen zijn die op die manier randonneurs tochten rijden waar ze op diverse strategische plekken mensen hebben staan.
Hmm, behalve voor "bevoorrading" lijkt me dat niet zo'n hele nuttige manier van valsspelen (iig niet als je met een velomobiel rijdt).

(12-Nov-2020, 11:43 AM)Burley1979 schreef: Bij ratn mag je pas na de start overnachtingen regelen. Dus vooraf vrienden kennissen en familie inschakelen is dus niet toegestaan. 
Hm, da's eigenlijk wel een aparte regel. Het enige wat vantevoren regelen me zou opleveren is een flinke reductie in kosten - ik ben niet zo'n kampeerder, zéker niet in het wild, dus zou ik ergens tussen "ik ben moe" en "ik kan niet meer" toch wel op zoek gaan naar iets met een goed bed. Familie/vrienden inschakelen zou dan zelfs een nadeel zijn, omdat ik dan tot een bepaald punt "moet", het is wel weer een voordeel omdat niet ieder hotel/B&B flexibel wil zijn om een velomobiel te plaatsen.

(12-Nov-2020, 11:43 AM)Burley1979 schreef: Kijk je bij bikingman events dan word dit ook niet toegestaan evenals de transcontinental sommige slapen gewoon buiten anderen een paar uur in een hotel om vervolgens door te gaan, anderen slapen gewoon 50 uur niet.
Als het een beetje okee weer is, is in de velomobiel slapen prima te doen. Lang geleden al eens eerder een dutje in gedaan toen ik eens met pech stond, en dat is ook nog wel uit te leggen. Aan de andere kant: Een nachtje slapen mag in Nederland dan weer niet (gok erop dat oom agent het speciaal voor mij zou uitleggen als wildkamperen  Big Grin)
Meer dan 24 uur zonder slaap vind ik voor mezelf echt niet verantwoord.

Je moet ook gewoon ergens in de bosjes liggen of evt aan een boer vragen of je op t land mag liggen dan kunnen ze je niks maken. Anders campspace onderweg contacteren.
Dit ben ik ook van plan als ik die ligfietsroute ga rijden.

Transcontinental 4000 km

https://youtu.be/XUJLHjInfTM

Transsiberie extreme 9100 km

https://youtu.be/RksrkH_TZxchttp

Dan mag je toch aardig doorrijden met een velomobiel
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM