Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
is er een Sunrider in de zaal?
#27
(27-Nov-2020, 04:41 PM)365cycle schreef: Nice! Volgens mij is die zwart-groene die hier in de buurt rijdt ook een Sunrider, zonder ondersteuning. Weet niet of de eigenaar ook hier zit, anders kan ik denk ik nog wel aan z'n nummer komen.

THANKS Smile

Ik heb ook gehoord dat er in de buurt van Amsterdam-Zeeburg-Diemen een blauwe rond rijd...
Dat kan dezelfde zijn al die van-de-zomer is verkocht op MarktPlaats.
Kent iemand die?
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Ik niet, maar er staat er nú wel één op marktplaats. Misschien ff een berichtje sturen zodat je aan de contactinfo van de nieuwe eigenaar kan komen? :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(30-Nov-2020, 12:01 PM)365cycle schreef: Ik niet, maar er staat er nú wel één op marktplaats. Misschien ff een berichtje sturen zodat je aan de contactinfo van de nieuwe eigenaar kan komen? :-)

Thanks
Die heb ik ook gezien.
Is al in het groep(je)
Die Sunrider is wel bloedmooi
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Hee Remko,

Lees deze thread nu pas. De Sunrider toevallig in Leiden opgepikt?

Daar was er eentje bij een fietsenmaker die het vervangen van de kapotte accu een verkooprisico vond ^_^ Ik vond het beoordelen van het ding op de smalle grachten terwijl de lege accu tegenwerkte een aankooprisico Big Grin Dat in combi met dat ik geen idee had hoe in het inwendige van deze machien te komen.

Maar heb het wel serieus overwogen, omdat je met de ondersteuning ook op "hersteldagen" gewoon >40km kan forenzen. Wat is jouw ervaring?

Sindsdien niet veel 45 km/u modellen meer gezien. Met 25 km/u ondersteuning staan er altijd wel een paar te koop op Marktplaats, wat betekent dat toch iemand die dingen ook steeds heeft, maar ik lees er niet heel veel over.

Maar zo te zien heb jij die club mensen al bij elkaar gebracht Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(08-Dec-2020, 02:08 PM)pflipp schreef: Hee Remko,

Lees deze thread nu pas. De Sunrider toevallig in Leiden opgepikt?

Daar was er eentje bij een fietsenmaker die het vervangen van de kapotte accu een verkooprisico vond ^_^ Ik vond het beoordelen van het ding op de smalle grachten terwijl de lege accu tegenwerkte een aankooprisico Big Grin Dat in combi met dat ik geen idee had hoe in het inwendige van deze machien te komen.

Maar heb het wel serieus overwogen, omdat je met de ondersteuning ook op "hersteldagen" gewoon >40km kan forenzen. Wat is jouw ervaring?

Sindsdien niet veel 45 km/u modellen meer gezien. Met 25 km/u ondersteuning staan er altijd wel een paar te koop op Marktplaats, wat betekent dat toch iemand die dingen ook steeds heeft, maar ik lees er niet heel veel over.

Maar zo te zien heb jij die club mensen al bij elkaar gebracht Smile

Hoi

Ik hem hem uit de buurt van Rotterdam.
Voor de zomer was hij ook al te koop (ik geloof wel met hapering)
Nieuwe verkoper heeft de accu en motor gereviseerd
En ik rij nu als een raket door de polder.
Ik moet wel zeggen...
Dat ik zonder ondersteuning als een logge zeekoe door de polder zou modderen.
De Sunrider is wel een zware fiets
Maar ik vind het ontwerp prachtig
En met ondersteuning rijd hij geweldig!

PS
Ik kom nog steeds graag in contact met mede Sunriders
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Denk dat de SunRider met name ook groot is, en dus veel frontaal oppervlak heeft. Ook als ik m'n QuattroVelo flink zwaar geladen heb (laten we zeggen 190-200 kg totaalmassa) rijd ik gemiddeld gewoon 30+ zonder mezelf enorm op te jagen (kruissnelheid 38 km/h, inclusief doel niet zweten). Het verschil in rolweerstand is niet zo héél groot denk ik. Op gang komen duurt dan allang langer, en dan is enige voorzichtigheid met drempels etc. ook wel noodzakelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(11-Dec-2020, 05:24 PM)365cycle schreef: Denk dat de SunRider met name ook groot is, en dus veel frontaal oppervlak heeft. Ook als ik m'n QuattroVelo flink zwaar geladen heb (laten we zeggen 190-200 kg totaalmassa) rijd ik gemiddeld gewoon 30+ zonder mezelf enorm op te jagen (kruissnelheid 38 km/h, inclusief doel niet zweten). Het verschil in rolweerstand is niet zo héél groot denk ik. Op gang komen duurt dan allang langer, en dan is enige voorzichtigheid met drempels etc. ook wel noodzakelijk.

Zooo dat is ech een pittige kruissnelheid. 
190-200kg is flink wat broodjes pindakaas voor onderweg  Big Grin
Je verhaal maakt in iedergeval mijn bewondering voor de Quattro groter  Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Sinds gisteren ook een bijzonder mooie Sunrider (met trapondersteuning) aangeschaft. Ik ben nog lang geen echte overkapte ligfietser, maar onze Sunrider is heel hard op weg om onze harten te stelen. Overigens rijdt het voor mij heerlijk zonder motor, maar de optie is fijn bij stoplichten en drukke wegen oversteken. Hier zie ik maar 1 gele quest rond Zwolle de laatste jaren op mijn route, open ligfietsen zijn hier net zo zeldzaam lijkt het.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#35
Ik zie dat dit jouw eerste bericht is.

Welkom op dit forum ArnoldKla.

Veel lees- en vooral nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Het wordt op prijs gesteld als je je hier zou willen voorstellen: https://ligfietsers.nl/forum-2.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#36
In een 'rode raket' worden boeken door heel de stad afgeleverd.
https://ligfietsers.nl/thread-744.html
stad
In een 'rode raket' worden boeken door heel de stad afgeleverd.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#37
My 2 cents: Als je iets tegen Wim z'n posts hebt, stuur 'm een pb of - als je de publieke mening wil weten - open er een apart topic over.
Stuur me de link ook ff, plaats ik daar m'n ongezouten mening ipv in het Sunrider topic.

Ontopic:
(11-Dec-2020, 08:19 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Zooo dat is ech een pittige kruissnelheid. 
In een Sunrider zeker. Ze zijn gewoon grooooot, veel frontaal oppervlak en dat maakt ze wat minder rap dan veel andere velomobielen. 

(11-Dec-2020, 08:19 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: 190-200kg is flink wat broodjes pindakaas voor onderweg  Big Grin
Wat ik al eens aanhaalde: Het is m'n auto van de zaak. Ik was o.a. een UPS aan het verplaatsen van m'n thuiskantoor naar m'n "niet-thuis-kantoor".

(11-Dec-2020, 08:19 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Je verhaal maakt in iedergeval mijn bewondering voor de Quattro groter  Smile
Niet eens voor mijn prestaties?!?!? Nee grapje. Denk niet dat het bewondering voor de Quattro moet zijn; de Sunrider is gewoon niet gemaakt voor hoog tempo, bij de QV heeft Allert ontworpen met een zo snel mogelijke velovrachtwagen op vier wielen in gedachten. In dat opzicht is de QV vrij "hardcore", maar vergelijk je 'm met een DF, Alpha 7 of Milan, dan is het ineens weer een goedmoedige toermachine.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#38
(26-Dec-2020, 12:04 AM)ArnoldKla schreef: Sinds gisteren ook een bijzonder mooie Sunrider (met trapondersteuning) aangeschaft. Ik ben nog lang geen echte overkapte ligfietser, maar onze Sunrider is heel hard op weg om onze harten te stelen. Overigens rijdt het voor mij heerlijk zonder motor, maar de optie is fijn bij stoplichten en drukke wegen oversteken. Hier zie ik maar 1 gele quest rond Zwolle de laatste jaren op mijn route, open ligfietsen zijn hier net zo zeldzaam lijkt het.

Hoi Arnold,
heb je die wit-groene?? (zooo Moooooi)
Ik probeer een app-groepje op-te-zetten om ervaringen te delen.
Wil je daarin?
Ik heb je een mail gestuurd

(26-Dec-2020, 08:32 PM)Hoekie schreef: In een 'rode raket' worden boeken door heel de stad afgeleverd.
https://ligfietsers.nl/thread-744.html
stad
In een 'rode raket' worden boeken door heel de stad afgeleverd.

Ja leuk he. 
Ik heb al een lijntje uitgelegd, maar de eigenaar van de boekenwinkel is erg druk.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#39
(27-Dec-2020, 03:01 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef: Ik heb al een lijntje uitgelegd, maar de eigenaar van de boekenwinkel is erg druk.
Misschien een leuk idee om 'm na de lockdown een keer op te zoeken met een paar medeliggers?
Lijkt me wel een grappig ritje, en daar komt ongetwijfeld ook een leuke video uit  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Hoi Remko, was jij dit (klik)  ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#41
(18-Aug-2022, 02:16 PM)berth9999 schreef: Hoi Remko, was jij dit (klik)  ?

Yep
Bert
Ik was het die je tegen kwam
Insta remkoschouten72 (voor meer foto’s 
Je reed nog hard mee (ondanks dat ik 45kmh support heb)
?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#42
Kijk, al gevonden dus! Ik was even vergeten dat je hier zit.
Overigens zijn er ook Milan-rijders die je voorbij komen hoor Big Grin de velomobielen die ontworpen zijn voor voortbeweging op eigen kracht (O.a. DF, Milan, Bülk, de Alpha’s en de velomobiel.nl producten) zijn vaak onwijs efficiënt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#43
(20-Aug-2022, 05:27 PM)365cycle schreef: Kijk, al gevonden dus! Ik was even vergeten dat je hier zit.
Overigens zijn er ook Milan-rijders die je voorbij komen hoor Big Grin  de velomobielen die ontworpen zijn voor voortbeweging op eigen kracht (O.a. DF, Milan, Bülk, de Alpha’s en de velomobiel.nl producten) zijn vaak onwijs efficiënt.

Ik weet vrij zeker ook dat @356cycle je voorbij was gekomen. En waarschijnlijk jij zelf in een andere velomobiel ook. Maar niet zonder veel zweet. ;-)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#44
Klopt Bert
Klopt 365
Yep
Eigenlijk ben ik aan het sparen voor een echte hpv
Komt later…

?
(22-Aug-2022, 09:36 AM)berth9999 schreef:
(20-Aug-2022, 05:27 PM)365cycle schreef: Kijk, al gevonden dus! Ik was even vergeten dat je hier zit.
Overigens zijn er ook Milan-rijders die je voorbij komen hoor Big Grin  de velomobielen die ontworpen zijn voor voortbeweging op eigen kracht (O.a. DF, Milan, Bülk, de Alpha’s en de velomobiel.nl producten) zijn vaak onwijs efficiënt.

Ik weet vrij zeker ook dat @356cycle je voorbij was gekomen. En waarschijnlijk jij zelf in een andere velomobiel ook. Maar niet zonder veel zweet. ;-)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , berth9999
#45
Komt goed Remko! Big Grin
Neem tegen die tijd eens contact op. Er gaan vast ook weer weken komen dat ik niet anders kan dan 600 km in de week wegtikken, en met name voor dat soort weken ben ik best geïnteresseerd in een 45 km/h Sunrider voor erbij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
Dat is veel
Man
Echt veel
Respect 

Remko

(22-Aug-2022, 11:31 PM)365cycle schreef: Komt goed Remko! Big Grin
Neem tegen die tijd eens contact op. Er gaan vast ook weer weken komen dat ik niet anders kan dan 600 km in de week wegtikken, en met name voor dat soort weken ben ik best geïnteresseerd in een 45 km/h Sunrider voor erbij.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#47
Vanaf heden is er nog een Sunrider in de zaal! Bestaat het appgroepje nog? Mag ik er ook in?  Rolleyes

Ook meteen een vraag. Huh 

Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft?
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Lig-hen
#48
Tja, tot 25km/u is legaal.

Weet je zeker dat die snelheid van 35km/u klopt?

Mijn vrouw had ooit een E-Fuenda en die leek ook 35km/u te halen, totdat ik er een keer naast ging rijden met mijn goed ingestelde snelheidsmeter en toen bleek het gewoon 27km/u te zijn.

Als het echt 35km/u is, dan is het in principe niet legaal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Bastiaan , Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
#49
(25-Sep-2022, 08:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Weet je zeker dat die snelheid van 35km/u klopt?

Mijn vrouw had ooit een E-Fuenda en die leek ook 35km/u te halen, totdat ik er een keer naast ging rijden met mijn goed ingestelde snelheidsmeter en toen bleek het gewoon 27km/u te zijn.

Ik vroeg mij hetzelfde af en heb Google Maps geopend tijdens de proefrit. De snelheidsmeter is één km/u te optimistisch, maar ja, hij haalt echt ongeveer 35. Huh
Quest 247 - Rainbow Lyric - Varna II Tour handbike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#50
Dan kan ik je adviseren om - als je ooit staande gehouden wordt en ze naar je snelheid vragen - te zeggen dat hij tot 27 km/h ondersteunt en natuurlijk erg gestroomlijnd is. Niets aan gelogen, dat ie van 27 tot 35 ook gewoon doorduwt houd je dan over voor jezelf.

Formeel gezien is er bij aanrijdingen of een nauwkeurige controle natuurlijk wel een risico, want legaal is het idd niet; de ondersteuning moet bij 25 km/h stoppen en daarop heb je wettelijk 10% marge (effectief 27,5 km/h).

Of zo’n Sunrider makkelijk om te bouwen is naar Speed Pedelec durf ik eigenlijk niet te zeggen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#51
(25-Sep-2022, 08:13 PM)Bastiaan schreef: Vanaf heden is er nog een Sunrider in de zaal! Bestaat het appgroepje nog? Mag ik er ook in?  Rolleyes

Ook meteen een vraag. Huh 

Bij mijn weten zijn er twee versies: een met ondersteuning tot 25 km/u en een tot 45 km/u. Echter: mijn Sunrider biedt ondersteuning tot 35 km/u. De accu is recent vernieuwd en relatief krachtig, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Is er iemand die hier een zinnige gedachte over heeft?

Hoi Bastiaan

Tuurlijk mag je in het app-groepje
Ik stuur je een BP met mijn nummer

Mijn Sunrider geeft support tot 45kmh
Mijn Accu en Motor komen bij Crystalyte vandaan.
Maar daar ben ik voorjaar bestel even mee bezig geweest om gedoe met garantie op een accu die ik met de Sunrider had over genomen.
Specs over de motor heb ik niet (er staat alleen Crystalyte op)
Ik deel graag de info en ervaring die ik momenteel heb

Remko
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#52
Bij deze wil ik mij ook graag aanmelden voor de app, rij nu inmiddels 2 jaar rond in een gele sunrider met 25 km ondersteuning inmiddels verbouwd met een andere regelaar en cycle analist omdat de originele alles of niets was een ook bestaande verlichting verbeterd aangezien ik ook op erg donkere stukken rijd.
Een van de redenen om te kiezen voor de sunrider was de tankbesturing, op de open ligger ben ik ook overgestapt van bovenstuur op onderstuur(m5). 
Inmiddels ook veel bewuster gaan kijken in zowel werk als prive naar het gebruik van de velomobiel met karretje of bakfiets in plaats van de auto en eens de kilometrs bij gaan houden en dan blijkt dat ik ong 80% van de autokilometers met de alternatieven kan doen. Ben erg benieuwd hoe dit bij anderen is en nog mooier hoe we dit percentage omhoog kunnen krijgen.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM