Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsned.nl --> lid worden met een vm mogelijk?
#1
Zijn er hier mensen die een lidmaatschap bij www.fietsned.nl hebben?

Op hun website staat namelijk:
Kan ik met elke fiets gebruik maken van het pechhulp abonnement?

Antwoord: 
Niet voor bakfietsen/driewielers. Dit komt omdat onze bussen niet ingericht zijn op grote voertuigen. Voor deze voertuigen kan wel een fietsreparatie aan huis worden aangevraagd, maar geen pechhulp onderweg.



Nou las ik zojuist op Facebook dat Kees van M. (=de vorige voorzitter van de NVHPV) zijn Quest was meegenomen in de bus van Fietsned. Zijn freewheel was kapot.
Ik heb Kees via Facebook al een vraag gesteld, maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen met een vm lid zijn van Fietsned. Uiteraard ben ik vooral benieuwd of ze al een keer zijn geholpen of meegenomen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Dank voor de tip. Gelijk een pechhulpabonnement genomen. Ik heb immers geen driewielers.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(15-Sep-2020, 04:41 PM)Roepers schreef: Dank voor de tip. Gelijk een pechhulpabonnement genomen. Ik heb immers geen driewielers.

Groet,
Marco

Graag gedaan.

Ik heb Fietsned een vraag gesteld op hun website.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
ik ben benieuwd of ze ook op wat meer ongewone tijdstippen service leveren...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Als je lid wordt van de ANWB hulp dienst wordt je wel geholpen met een Velomobiel door hun. Indien het niet te maken is wordt je met Velomobiel thuis of in Dronten afgezet. Dit hebben ze mij per mail bevestigd
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(15-Sep-2020, 06:15 PM)Marnix schreef: Als je lid wordt van de ANWB hulp dienst wordt je wel geholpen met een Velomobiel door hun. Indien het niet te maken is wordt je met Velomobiel thuis of in Dronten afgezet. Dit hebben ze mij per mail bevestigd

Ik heb eigenlijk iets tegen de anwb, omdat het zo'n verschrikkelijke autoclub is geworden.

Maar het gaat uiteindelijk om de dienst die ze leveren.

Bedankt voor deze reactie. Ik ga er achteraan.

Wat betaal je per jaar?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#7
Als ANWB lid betaal je 25 euro per jaar voor een fiets met twee wielen of meer die op eigen (spier)kracht wordt voortbewogen. Je wordt wel alleen geholpen op plaatsen waar ze met de wegenwacht auto bij je kunt komen. Je zult dus eventueel van je mooie fietspad naar de grote weg moeten gaan.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#8
Ik heb Fietsned een bericht gestuurd en nu ook een antwoord ontvangen.

Ze helpen dus inderdaad ook mensen met een velomobiel.
Ze hadden er laatst nog één geholpen, ik denk dat Kees dat was  Cool 

Ik heb daarna het citaat op hun eigen website aangehaald en gevraagd hoe het nou officieel zit.

Op die vraag heb ik nog geen antwoord gekregen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
(18-Sep-2020, 09:01 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb Fietsned een bericht gestuurd en nu ook een antwoord ontvangen.



Ze helpen dus inderdaad ook mensen met een velomobiel.

Ze hadden er laatst nog één geholpen, ik denk dat Kees dat was  Cool 

Ik ben er nu een paar jaar lid van en heb er 2 keer gebruik van moeten maken.
- Bij een scheur in mijn buitenband, toen ik 40 km van huis was.
- Toen mijn velomobiel total-loss gereden werd op de fietssnelweg Arnhem-Nijmegen.

Ze bieden inderdaad haal-service voor een velomobiel, maar slechts op de tijden die ze aangeven. Wat ik je wel kan adviseren is om de maten van je velomobiel door te geven bij de aanvang van je lidmaatschap en die specifieke gegeven te verwerken zodat het zichtbaar is bij deze service. Ze gebruiken lokale fietsenmakers en en hun vervoer is lang niet altijd berekend op een velomobiel; daar moeten ze een aparte aanhanger voor regelen.

Ik ben tevreden over deze mogelijkheid en de service; met een velomobiel fiets je grote afstanden en het is niet prettig om ver van huis te stranden met een kapot rijwiel.

Niels, en-route, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(18-Sep-2020, 10:51 AM)Niels van der Wal schreef: Ze bieden inderdaad haal-service voor een velomobiel, maar slechts op de tijden die ze aangeven.

Ik kan bij pechhulp alleen de aanduiding 24/7 vinden: Klik


Ik interpreteer dat als 24 uur, 7 dagen per week. Dat is niet erg beperkend en ook buiten de openingsuren van de lokale fietsenmaker om

Wat zijn dan de tijden die ze aangeven? Gelden die alleen voor velomobielen?

Groet,

Marco -ook veel onderweg- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Is er iemand die lid is van de ANWB voor pech met de fiets?

ANWB pechhulp fiets.

Hoe zijn die ervaringen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#12
(18-Sep-2020, 11:12 AM)Wim -de roetsende schreef: Is er iemand die lid is van de ANWB voor pech met de fiets?

ANWB pechhulp fiets.

Hoe zijn die ervaringen?

Wel lid, maar ik heb er tot nu toe geen gebruik van hoeven te maken. Als ik met mijn velomobiel ergens in het land pech heb, en ik kan het niet verhelpen, dan hoop ik, verwacht ik, dat ze de velomobiel thuis afleveren.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik heb de app van Fietsned op mijn mobiel geïnstalleerd en daar zie ik staan:

Tegoed aantal keren Pechhulp:
4

Betekent dat je maximaal 4 keer pechhulp mag krijgen? En is dat per jaar?
Ik zie het nergens vermeld staan op hun site.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(18-Sep-2020, 11:12 AM)Wim -de roetsende schreef: Is er iemand die lid is van de ANWB voor pech met de fiets?

ANWB pechhulp fiets.

Hoe zijn die ervaringen?

Ja. Tot nu toe alleen een grote gemoedsrust ervaren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Ik zie dit ook; al langer niet nodig gehad en waarschijnlijk ben ik vergeten dat ze de service hebben veranderd.

Niels, nerd, van der Wal




Citaat:Ik kan bij pechhulp alleen de aanduiding 24/7 vinden: Klik





Ik interpreteer dat als 24 uur, 7 dagen per week. Dat is niet erg beperkend en ook buiten de openingsuren van de lokale fietsenmaker om



Wat zijn dan de tijden die ze aangeven? Gelden die alleen voor velomobielen?



Groet,



Marco -ook veel onderweg- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:
#16
De ANWB had dacht ik ook de restrictie dat ze je maximaal vier keer per jaar helpen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(18-Sep-2020, 08:09 PM)Bart Verbeek schreef: De ANWB had dacht ik ook de restrictie dat ze je maximaal vier keer per jaar helpen.

Op de site van de ANWB staat:

Hoe vaak kan ik gebruik maken van deze service?

In totaal heb je maximaal 7x per contractjaar recht op pechhulp. 
De eerste 3x zijn kosteloos. Vanaf de 4e keer vragen wij een eigen bijdrage van € 50,- per keer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#18
Nou ja, de klok en de klepel dus.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(15-Sep-2020, 06:15 PM)Marnix schreef: Als je lid wordt van de ANWB hulp dienst wordt je wel geholpen met een Velomobiel door hun. Indien het niet te maken is wordt je met Velomobiel thuis of in Dronten afgezet. Dit hebben ze mij per mail bevestigd

Euhm
Wel lidmaatschap is dat?
Daar heb ik wel interesse in.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Het gewoon het ANWB lidmaatschap met pech hulp voor fietsers sinds een pech geval.
Heb geïnformeerd bij hun nav een pech geval ver van huis. Ben toen geholpen door plaatselijke bewoners. Wilde weten of de ANWB me geholpen zou hebben. De ANWB gaf me te kennen dat als je lid wordt / bent van de fiets hulp je geholpen zou worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
(19-Sep-2020, 04:58 PM)Remko_Flevo-Sunrider schreef:
(15-Sep-2020, 06:15 PM)Marnix schreef: Als je lid wordt van de ANWB hulp dienst wordt je wel geholpen met een Velomobiel door hun. Indien het niet te maken is wordt je met Velomobiel thuis of in Dronten afgezet. Dit hebben ze mij per mail bevestigd

Euhm
Wel lidmaatschap is dat?
Daar heb ik wel interesse in.


Goed om na te vragen of ze rekening houden met de grote van een velomobiel. Enkele jaren terug was dit voor mij de reden om te kiezen voor fietsned.
Daarnaast vond ik het prettiger om geholpen te worden door iemand die lokaal fietsenmaker was en dus veel onderdelen op voorraad had en mee kon brengen (20" bandjes bijvoorbeeld). De ANWB-fietshulp leek me meer een omgekatte automonteur die geen specifieke dingen bij zich zou hebben. Ik denk dat dit verschil nog zo is.....
Vraag anders bij alle 2 een 'offerte' aan, dan kan je vergelijken...

Niels, FNED, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Wegenwacht fiets service. Voor fietsen met twee of meer wielen, dus ook voor Velomobielen en trikes

Voor de goede orde heb er nog geen ervaring mee. Maar per mail de bevestiging gekregen dat ze mij thuis brengen of naar een Velomobiel service plaats naar keuze brengen incl. Velomobiel
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Thanks
Ik ga in het lidmaatschap duiken.
Antwoord }
Bedankt door:
#24
FietsNed reageert niet, de anwb wel.

Daar heb ik nu een abonnement afgesloten. €20,- per jaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#25
Abonnement geldt voor al je fietsen. Het abonnement zit aan de persoon vast niet aan de fiets. De fiets waarmee je pech krijgt is waarmee je geholpen wordt.
Antwoord }
#26
Kan iemand nog iets zinnigs erover vertellen van het afgelopen jaar over de twee hulp diensten?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM