Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruzbike in Nederland
#1
Kijk hier:

https://www.ligfiets.net/news/6122/maia-...innen.html


Testrijden wil ik sowieso op de V20.



Zie ook dit draadje: 

https://ligfietsers.nl/thread-800.html?h...t=Cruzbike
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Een testdag. Dat klinkt eigenlijk nog wel leuk.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Ben sinds dinsdag in bezit van het oude model (Q45 wat ik testen mocht bij Maia .Heb er geen spijt van. Vandaag de eerste rit van 20 km gemaakt. In het begin wiebelt het nog erg maar de gewenning tegenover de Flevo-racer is een verschil als dag en nacht. Moet wel eerlijk vermelden dat ik wel 12 jaar op een Flevo heb gereden met heel veel plezier. Ik miste het met losse handen rijden op de M5 en de ketting geleiding. Ik denk, als ik Marco Ruga en Jim Parker mag geloven ,dat deze aard van aandrijving iets beter is. Kan het wel na vertellen omdat ik sinds 1987 al op een ligfiets rijd.

1987- 1990 Jouta met 24 inch wielen (geweldige fiets alleen bandenproblemen)

1990 - 2002 Flevo-, bike, trike, lage racer en hoge racer  ( naar gewenning goede fietsen) 

Vanaf 2002 M5 Shook-proof maar later zelfs omgebouwd naar high-racer (snelle fietsen maar ook snel stuk)

Omdat ik op leeftijd heb ik voor de Q 45 gekozen qua budget en dat ik niet meer sneller wil zijn als bukfietser.
 
De Vendetta en de S40 hebben een ander stuur geometrie en zijn niet geveerd maar wel snel.
Ik werd 100 jaar want ik heb tijd genoeg
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Op zich wel een ooglijk modelletje, die Q45. Wat is het formaat van de banden, 26 inch, of toch kleiner?
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Wat ik vooral een voordeel vind is dat je geen ligfiets gerelateerde onderdelen in de aandrijflijn hebt. Je kan dus elke groep erop kwijt, als ze nu nog overgaan op steekassen dan ben ik om, aangezien snelspanners eruitgaan.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
inderdaad 26 inch met optie voor dikke banden
Ik werd 100 jaar want ik heb tijd genoeg
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ondanks Corona organiseren we een (beperkte) Cruzbike testdag, die we corona-proef en dus ook geheel buiten organiseren. Zie de agenda op ligfiets.net. Daarnaast uiteraard op andere tijdstippen welkom om een Cruzbike te proberen.

Hartelijke groet, Gert Lunenborg
Antwoord }
Bedankt door: Cygnus
#8
Is het mogelijk om de Q45 uit te rusten met bijvoorbeeld een Rohloff naaf? Ik vraag me ook af hoe handig deze fiets is als toerfiets met veel bagage achterop, omdat ik bang ben dat het voorwiel hierdoor bergop nog makkelijker slipt.
Verder ben ik wel geinteresseerd in FWD en dan is de Cruzbike een stuk praktischer dan een Flevobike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(03-Mar-2023, 05:11 PM)eikenhorst schreef: Is het mogelijk om de Q45 uit te rusten met bijvoorbeeld een Rohloff naaf? Ik vraag me ook af hoe handig deze fiets is als toerfiets met veel bagage achterop, omdat ik bang ben dat het voorwiel hierdoor bergop nog makkelijker slipt.
Verder ben ik wel geinteresseerd in FWD en dan is de Cruzbike een stuk praktischer dan een Flevobike

Ik heb bij Maia de één na laatste CruzBike T50 gekocht.

Ik heb er nu een bagagedrager op gemaakt en met de boodschappen erin had ik laatst nog geen last van een slippend voorwiel.

Maar ja, ik rijd dan ook niet in de bergen  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Ja, ik gok ook niet dat deze fiets direct stijgert en slipt. Maar op een vrij stijle en ietswat zanderige weg met volle bepakking misschien wel. Hoewel mijn huidige ligfiets zich daar ook niet fijn bij zou voelen. Dus zeker met een Rohloff naaf kan de Q45 een ideale vakantiefiets zijn door de meer opstaande zithouding en korte ketting en ook makkelijker in een doos mee te nemen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
Het is wel echt een andere manier van fietsen.

Ik lette laatst even niet op, keek even over mijn schouder en stond toen aan de andere kant van de straat. Oeps  thumb 

Als je met links trapt en je stuurt ook nog iets naar links, dan gaat het dus opeens heel hard.

Als ik door een vrachtwagen word ingehaald, dan stop ik nu nog even met trappen. Voor de zekerheid.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
(04-Mar-2023, 02:07 PM)Wim -de roetsende schreef: Als ik door een vrachtwagen word ingehaald, dan stop ik nu nog even met trappen. Voor de zekerheid.

Na een jaar of 5 Flevo's stop ik ook in de Quest met trappen als in ingehaald word.   Big Grin
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Klopt het dat de trapas lager zit naarmate je langer bent? Ik meende eens gelezen te hebben dat Cruzbikes minder geschikt zijn voor lange mensen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#14
(08-Apr-2023, 07:26 PM)pietandringa schreef: Klopt het dat de trapas lager zit naarmate je langer bent? Ik meende eens gelezen te hebben dat Cruzbikes minder geschikt zijn voor lange mensen.

Dat klopt inderdaad.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#15
(12-Nov-2020, 08:16 PM)Beant670 schreef: Ben sinds dinsdag in bezit van het oude model (Q45 wat ik testen mocht bij Maia .Heb er geen spijt van. Vandaag de eerste rit van 20 km gemaakt. In het begin wiebelt het nog erg maar de gewenning tegenover de Flevo-racer is een verschil als dag en nacht.

Hoe bevalt jou het stoeltje/de zitting?

Ik heb op mijn T50 een Alligt stoeltje gezet, want ik vond de rugleuning echt te vlak en ook erg kort.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Ondertussen staat een gele Cruzbike T50 op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...we-zitting. Ik denk dat ik kan raden van wie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
(02-Jun-2023, 09:38 PM)Lopopodium schreef: Ondertussen staat een gele Cruzbike T50 op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...we-zitting. Ik denk dat ik kan raden van wie.

ZoefZoef zag 'm ook al.

Ik wil eigenlijk weer een Kneesit Handbike.

De berging is redelijk groot, maar als er eentje bij komt dan moet er nu toch echt eentje weg.

Ik heb ook nog een M-sub.


Heb je interesse?  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#18
(05-May-2023, 10:34 AM)Wim -de roetsende schreef:
(12-Nov-2020, 08:16 PM)Beant670 schreef: Ben sinds dinsdag in bezit van het oude model (Q45 wat ik testen mocht bij Maia .Heb er geen spijt van. Vandaag de eerste rit van 20 km gemaakt. In het begin wiebelt het nog erg maar de gewenning tegenover de Flevo-racer is een verschil als dag en nacht.

Hoe bevalt jou het stoeltje/de zitting?

Ik heb op mijn T50 een Alligt stoeltje gezet, want ik vond de rugleuning echt te vlak en ook erg kort.
Ik werd 100 jaar want ik heb tijd genoeg
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(02-Jun-2023, 09:38 PM)Lopopodium schreef: Ondertussen staat een gele Cruzbike T50 op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...we-zitting. Ik denk dat ik kan raden van wie.

Bizar he? Dat iemand een berg geld neerligt voor zo'n fiets en er dan na maanden pas 100km mee heeft gereden maar wel gelijk aanpassingen eraan doet.

Cruzbike lijkt weinig in trek te zijn :/  Net als overige ligfietsen, heb ik het idee.  Lijkt wel of ze steeds goedkoper worden op marktplaats.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(19-Aug-2023, 05:51 PM)ZoefZoef schreef: Bizar he? Dat iemand een berg geld neerligt voor zo'n fiets en er dan na maanden pas 100km mee heeft gereden maar wel gelijk aanpassingen eraan doet.

Heb je een vraag ZoefZoef?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#21
(19-Aug-2023, 08:05 PM)Wim -de roetsende schreef:
(19-Aug-2023, 05:51 PM)ZoefZoef schreef: Bizar he? Dat iemand een berg geld neerligt voor zo'n fiets en er dan na maanden pas 100km mee heeft gereden maar wel gelijk aanpassingen eraan doet.

Heb je een vraag ZoefZoef?

Eigenlijk wel ja.  Kwam gisteren je advertentie van de cruzbike weer tegen op marktplaats.

Waarom zet je dat ding met 100km alweer te koop? Dat zijn een paar ritjes.. en vind ik onbegrijpelijk als je net een berg geld hebt neergelegd voor zo'n fiets. Helemaal als je dan ook nog aanpassingen doet voor een ander zitje, enz.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#22
Ik wil daar best antwoord op geven.

Jij noemt het een berg geld. Ik vond het nog best meevallen. Waarschijnlijk is het niet slim om het hier te noemen, maar ik heb er wel een ander bedrag voor betaald dan ik in de advertentie noem wat zo'n fiets waard is. Ik noem daar wat zo'n fiets normaal gesproken zou kosten. Het is dus minder erg dan het lijkt.

Ik heb de advertentie (staat er gewoon nog steeds en niet opnieuw) geplaatst om te kijken of er animo is voor deze fiets. 

Ik heb wel diverse reacties gehad, maar in principe verkoop ik de fiets alleen als ik er voldoende geld voor krijg. Ik vind het ook geen probleem als de CruzBike niet verkocht wordt. Het is een erg leuk concept.

Waarom staan er zo weinig kilometers op de teller? Ik heb gewoon verschillende soorten fietsen. Dit is een boodschappenfiets en naar het dorp is het maar 1km en naar een ander dorp 6km.

Die aanpassingen heb ik al gedaan toen ik er minder dan 5km mee gereden had. Het was voor mij na 100m al duidelijk dat ik er een ander zitje op wilde hebben. Het originele zitje is echt dramatisch slecht.

Met de Handbike rijd ik ook niet veel en met de SUB rijd ik rondjes van 5km. Daar staat dus ook niet echt snel veel op de teller.


Ik vind het simpelweg leuk om verschillende soorten fietsen te hebben. Al mijn fietsen samen kosten nog steeds maar een fractie van wat een auto kost. Verder leef ik waarschijnlijk wel iets soberder dan veel andere mensen.

Ik heb dus liever een leuke fiets, dan dat het geld op mijn bankrekening staat. Door wat ik in het verleden heb meegemaakt, weet ik dat leven in het nu zeer essentieel is. En dat doe ik dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM