Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Moderatie (uit Medeliggers onderweg)
#1
(02-Oct-2020, 12:48 PM)Roepers schreef: Ik heb drie berichten voorlopig verwijderd omdat ik niet zie hoe dit constructief kan worden.

Prima dat je 2  van mijn berichten verwijderd, maar mag ik vragen wat er wel constructief is aan het mededelen aan zoals hier gemeld iemand zijn dochter een foto zou nemen en daar als tegen reactie komt dat hij dan wel eens zijn nare kant zou laten zien als deze de de foto niet wil verwijderen, wat volgens  de link die Wim harwig deelt niet hoeft?
Het is en blijft oproepen tot passief agressief geweld.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#2
Het maakt het heel duidelijk dat lang niet iedereen ervan gediend is om zo maar op de foto te worden gezet. Altijd even vragen. Sommigen maakt het niets uit en die staan er niet altijd bij stil dat anderen daar echt heel grote problemen mee hebben. Dat moet gewoon gerespecteerd worden.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(02-Oct-2020, 03:14 PM)Roepers schreef: Het maakt het heel duidelijk dat lang niet iedereen ervan gediend is om zo maar op de foto te worden gezet. Altijd even vragen. Sommigen maakt het niets uit en die staan er niet altijd bij stil dat anderen daar echt heel grote problemen mee hebben. Dat moet gewoon gerespecteerd worden.

Met alle respect maar het op die manier brengen dat je het ergens niet mee eens bent en daarop passief agressief reageren mag wel?  Terwijl dat als iemand hem zo fotograferen hij niet in zijn recht staat om dergelijke nare kant te laten zien. 


Volgens mij is dat in strijd met de forum regels
Antwoord }
Bedankt door: wim harwig
#4
Erik en ik zijn moderatoren van dit forum. Toen ik eraan begon wist ik dat het een hondenbaan is: niet betaald en toch verantwoordelijkheden voor het wel en wee van het forum. Je hebt een aantal bevoegdheden meer dan de gewone leden, zoals blokkeren, draadjes sluiten, leden waarschuwen enz. Ik aarzel om ze in te zetten omdat het vaak een opeenstapeling van factoren is waardoor een draadje uit de hand loopt. Zoals ook het onderhavige draadje. Inderdaad, de bijdrage van Lopopodium over zijn nare kant ging te ver, dat had hij beter anders kunnen formuleren. Aan de andere kant: Je moet iemand gewoon niet fotograferen als hij daar geen prijs op stelt. Daar mogen we toch ook begrip voor hebben.

Maar iedereen is hier moderator, namelijk over wat hij zelf post. Probeer ook te bedenken wat het aan het forum toevoegt e of het niet te scherp geformuleerd heeft en of het andere leden niet te veel onder druk zet. Probeer ook een goede sfeer in het forum als doel te hebben.

Zo dit was mijn domineesachtige bijdrage,

Groet,

Marco
Antwoord }
#5
(02-Oct-2020, 05:48 PM)Roepers schreef: Inderdaad,  de bijdrage van Lopopodium over zijn nare kant ging te ver, dat had hij beter anders kunnen formuleren. Aan de andere kant: Je moet iemand gewoon niet fotograferen als hij daar geen prijs op stelt. Daar mogen we toch ook begrip voor hebben. 

Maar iedereen is hier moderator, namelijk over wat hij zelf post. Probeer ook te bedenken wat het aan het forum toevoegt e of het niet te scherp geformuleerd heeft en of het andere leden niet te veel onder druk zet. Probeer ook een goede sfeer in het forum als doel te hebben.

Groet,

Marco

Marco, ik heb alle respect voor het vele vrijwillige werk dat je voor dit forum verricht. Dank daarvoor.

Ik kan het echter niet eens zijn met je stelregel dat je iemand niet moet fotograferen (in de openbare ruimte) als hij/zij daar geen prijs op stelt.
Er bestaat al verschrikkelijk veel jurisprudentie op dit vlak en advocaten hebben er al een "verdienmodel" van gemaakt om ieder geval apart te analyseren.
Als je niet een duidelijk portretrecht hebt (b.v.  dat je als bekende Nederlander je inkomsten verdient met je gezicht) , maar een "normale" Nederlander die toevallig in of op een opvallende ligfiets rijdt, zal iedere rechter beoordelen dat de fiets het onderwerp van de foto is. Beroep doen op portretrecht gaat dan meestal niet op.

Verder hangt de openbare ruimte letterlijk vol met bewakingcamera's (op parkeerplaatsen, winkelcentra, grensovergangen, snelwegen, etc). Het is in de openbare ruimte bijna onmogelijk om niet gefilmd/gefotografeerd te worden. Dat is een feit dat het verdiend om toegevoegd te worden aan het forum.
Voor 90% van de medeNederlanders is een ligfiets een opvallend ding dat ze vast willen leggen op foto/film. Voor hen is het een bijzondere ervaring ! Wil je niet herkenbaar fietsen ? Dan zul je je gezicht moeten bedekken of iets dergelijks ...

Zelf ben ik eerlijk , open en iedereen weet wie ik ben. Ik kan er slecht tegen als er mensen anoniem, onder pseudoniem op podia gaan dreigen met onredelijke en onwettige  argumenten. Nu is het al zo dat bijna niemand persoonlijke gegevens op zijn profiel in heeft gevuld. Slechts enkelen gebruiken een naam. Ik voel me dan ook niet echt thuis op dit forum, het is door mijn interesse in ligfietsen dat ik blijf tussen wat voor mij "reaguurders" zijn.

Nogmaals bedankt voor jullie inzet als moderatoren.

Wim - je hebt medeliggers, maar ook meeliggers en tegenliggers - Harwig
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Op de ligfiets-google-mailinglijst schreven veel mensen ook berichten onder hun pseudoniem.

Ik ben in de ligfietswereld bekender als Wim -de roetsende dan met mijn echte achternaam.

Bij sommige mensen lijkt het alsof ze online hun eigen naam gebruiken, maar Marcel Berendsen (=een voorbeeld) kan in het echt leven natuurlijk een hele andere naam hebben.

Het maakt mij niet of ik nou reageer op 'De Ligger' of op iemand met zijn echte naam.
Toevallig ken ik jou ook echt. Op CV hebben we gesproken over jouw schitterende foto die je via een blauw/zwarte DF had gemaakt. Veel mensen ken ik echter alleen online en dat vind ik dan ook prima.

Op ligfiets.net heet ik WimH en mensen die mij op FaceBook volgen weten wel mijn volledige naam. Op Twitter heet ik dan weer Wim_iRow. Ach, als het beestje maar een naam heeft.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
Ik begrijp heel goed dat mensen onder een pseudoniem werken op internet in het algemeen en op dit forum in het bijzonder. Bij sollicitatieprocedures wordt er nogal op namen gegoogled en als er dan iets staat waar de commissie over twijfelt lig je eruit. De consequentie is dat mensen waarover je niets vindt eerder een baan krijgen. Ik persoonlijk denk dat het in mijn nadeel werkt dat ik zeer goed te googelen ben als ik weer eens van standplaats wil veranderen. Misschien had ik beter onder pseudoniem kunnen werken. Toch heb ik daar hier niet voor gekozen. Maar ik snap best dat mensen daar wel voor kiezen.

Er zijn gewoon mensen die moeite hebben met het feit dat ze zomaar gefotografeerd worden. Dat bezorgt ze de kriebels. Straatfotografen hebben wel eens te maken met mensen die zeer duidelijk aangeven dat het hun niet aanstaat dat ze zomaar gefotografeerd worden. (Hier wordt dat probleem ook even aangestipt) Ik denk dat je daar best wel rekening mee kan houden, los van alle wetten.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Het is een heel goed uitgangspunt om rekening met elkaar te houden.
Het is ook een heel goed uitgangspunt om als je het niet met elkaar eens bent dat te laten rusten.
Relativeren kun je leren......
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: wim harwig
#9
(02-Oct-2020, 09:02 PM)voodoo schreef: Het is een heel goed uitgangspunt om rekening met elkaar te houden.
Het is ook een heel goed uitgangspunt om als je het niet met elkaar eens bent dat te laten rusten.
Relativeren kun je leren......

Ik ben het helemaal met je eens ! Het gaat op voor zowel degene die fotografeert als voor degene die gefotografeert wordt.
I'll follow your advice and will stop making sense on this forum from now on.

Wim -too old for keeping up appearances- Harwig
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Hoi Wim-oud genoeg om goed te kunnen relativeren-Harwig,
Laat je toch niet gek maken in de digitale wereld, dat is meestal niet echt nuttig.
Gezien je woonplaats, ben je bekend met de term "blikken"? Daar ben ik er 1 van.
Eddy te Boekhorst (die het wel makkelijk vind dat ie al een tussenvoegsel in zijn naam heeft)
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: wim harwig


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM