Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Takken, regen en banden
#27
(13-Oct-2020, 10:41 PM)Amadee schreef: Ik fiets ook 1000km per week

Ik ga ook even opletten - jaloers  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(13-Oct-2020, 11:43 PM)365cycle schreef:
(13-Oct-2020, 10:41 PM)Amadee schreef: Ik fiets ook 1000km per week

Ik ga ook even opletten - jaloers  Big Grin

Ik heb wel eens gehoord dat er mensen zijn die 20.000/30.000 per jaar rijden.

1000 per week is dus 50.000 per jaar. Ach, als je tijd genoeg hebt, dan kan het waarschijnlijk wel.
Ongeveer 140km per dag. Kan wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#29
(14-Oct-2020, 10:05 AM)Wim -de roetsende schreef: 1000 per week is dus 50.000 per jaar. Ach, als je tijd genoeg hebt, dan kan het waarschijnlijk wel.

Ongeveer 140km per dag. Kan wel.


140 km/ 7 dagen per week.
200 km/ 5 dagen per week en dan wordt het toch erg veel.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
De vorige voorzitter van de NVHPV rijdt 85km enkele reis naar zijn werk.

Ik weet niet hoe vaak hij dit per week doet  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#31
(14-Oct-2020, 12:15 PM)Wim -de roetsende schreef: De vorige voorzitter van de NVHPV rijdt 85km enkele reis naar zijn werk.
Ik heb een tijdje 3x30 2x45 gedaan, en recent een tijdje 60 km, op het hoogtepunt 3 dagen in de week.
Nu 76 km maar voorlopig hooguit 1x per week (Waarschijnlijk per 2 weken), ivm Corona.
Zou volgend jaar weleens op kunnen gaan lopen tot 4x per week, en is dan ook één van de redenen dat m'n QV+ te koop is. Er zitten een aantal mooie, lange, rechte, brede fietspaden en ventwegen tussen, als ik op die stukken ruim in de 50 kan kruisen ipv midden 40 scheelt dat een bak tijd.

Maar alle rondjes om de kerk die ik daarnaast nog fiets meegerekend zit ik dan nog steeds maar op ~700 km per week.
1000 is echt HEEL veel.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(13-Oct-2020, 11:18 PM)Roepers schreef:
(13-Oct-2020, 10:41 PM)Amadee schreef: Ik fiets ook 1000km per week


Per week? Ik veronderstel dat je per maand bedoelt
Groet,

Marco

Oh ja haha ik bedoel per maand
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#33
Hè jammer, ik vond per week wel lekker spectaculair.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#34
ik verplaats mij ook 1000km per week voor woonwerk verkeer, maar in de auto! Een paar keer met een elektrische HP velotechnik Gekko gedaan, maar dat ga ik toch echt niet vijf dagen in de week redden! Op de lange rechte stukken langs het Amsterdam Rijnkanaal is het nog te doen, maar meer dan twee uur 50-60km per/uur per rit vind ik toch zenuwslopend. Dus ik voelde een vlaag van opluchting nu blijkt dat het een foutje was:-)
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(14-Oct-2020, 11:25 PM)365cycle schreef: ............en is dan ook één van de redenen dat m'n QV+ te koop is.

Waar staat jouw QV+ eigenlijk te koop.
Ben ik nog niet tegengekomen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#36
(15-Oct-2020, 12:42 PM)Wim -de roetsende schreef:
(14-Oct-2020, 11:25 PM)365cycle schreef: ............en is dan ook één van de redenen dat m'n QV+ te koop is.

Waar staat jouw QV+ eigenlijk te koop.
Ben ik nog niet tegengekomen.
Op dit moment in een tweetal besloten FB-groepen en op het Duitse forum.
Ga 'm binnenkort ook nog even op Nederlandse sites plaatsen.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#37
Raar gezegd misschien, maar Duitsers zijn goede kopers van vm-en.

Heb ik van verschillende mensen gehoord en ook zelf ervaren.

Ik probeer namelijk zelf wel ALTIJD af te dingen.

Bij de verkoop van de XS werd echter gewoon de vraagprijs betaald, terwijl die vraagprijs echt wel aan de hoge kant was.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#38
Op Velomobilforum.de heb ik mijn QV22 verkocht. Voor de vraagprijs. Was in principe al voor de plaatsing van de advertentie verkocht (onder voorbehoud Corona (grensverkeer)) Mijn Strada heb ik daar gekocht. En heb ik af kunnen dingen. Laat ik het zo zeggen, het waren 2 hele goedkope jaren velomobiel rijden.
Communicatie was altijd vlot en prettig. En ja, ik heb het voordeel van 'gratis' leaseauto kilometers en ben de Duitse taal machtig zonder vertaal sites.

On topic: 
Nu met Speed Contact's (SV6) voor en Shredda's (SV7) van achteren. Na >200km lijkt deze combi ook takken weer proof. Mijn QV lijkt nu wel een dragster Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Ik ben ook erg tevreden over "handel" via velomobilforum, heb m'n vorige DF daar ook verkocht voor een prima prijs.
Momenteel schiet het niet zo op ivm Corona.

@Hoekie: Top fuel? (gels) Of vuur spugen (sambal)?  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Mijn Alleweder is ook richting de Heimat vertrokken een jaar of 9 geleden. De goede man is geloof ik 8 uur onderweg geweest naar huis met het ding op z'n dak en 80 op de snelweg. Maar ik had hem wel op marktplaats staan toen en niet op een duits forum. Ik heb ook nog weleens een halve dag thuis gezeten voor een Luxemburger die mijn Quest zou kopen. Kreeg eind van de dag bericht dat hij een andere had gekocht dichterbij. Dat was na allerlei marktplaats gezeur wel ongeveer de druppel die me heeft laten besluiten de fiets van marktplaats af te halen en gewoon zelf te houden.
Antwoord }
Bedankt door:
#41
Sinds het geval, nu 3 weken en vele 100en kilometers verder, heb ik geen lekke banden meer gehad.
Ook nog niet terug de G-One's er op gehad. Is ook nog niet nodig omdat ik toch nog andere banden heb liggen.

Ter geruststelling over de druk in de achterbanden rij ik sinds een week met 2x SKS Airspy in de achterwielen. https://www.sks-germany.com/nl/producten/airspy-sv/
Met mooie integratie met een Garmin fietscomputers (ANT+). Waardoor er geen extra kastje nodig is of de vereiste van een open app op een smartphone.
En de sensor past perfect op een 20" QuattroVelo achterwiel. Set and forget. Aanbevolen!

Ah ja, een maar is dat er max 2 sensoren aangegeven kunnen worden in de Garmin of app. Na mail contact met SKS wordt verteld dat tegelijkertijd 4 sensoren weergeven in de planning staat. Positief, maar ja, dan weet je nog niet hoe lang dat gaat duren.. Een tussen oplossing is om 2 sensoren in de Garmin en 2 in de app te koppelen. Misschien dat ik over een tijdje nog een set van 2 koop maar voor nu is 2 voldoende. Bovendien kan ik van voren ook checken door even snel naar links en rechts te sturen.

[Afbeelding: Airspy-QV209.jpg]

[Afbeelding: Airspy-QV209-recht.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Cyberjakkes
#42
Sinds begin november, inmiddels zo'n 2000 km verder, rij ik met Contact Urbans rond. 32 voor, 42 achter.
Afkloppen, maar afgezien van een scherp flint/steentje geen lekke band gehad.

Rolweerstand is moeilijk te zeggen met de lagere temperaturen. Afgezien van een groter verschil droog/nat.
Het grootste verschil is de veel betere grip. Met name vergeleken met Speed Contacts op een nat wegdek. Blokkerende voorwielen is nagenoeg onmogelijk.
Blijvertje voor de maanden met een r. Misschien wel voor het hele jaar.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#43
Het afkloppen was niet hard genoeg....rij ik vandaag, bijna thuis, lek.
Ik moet zeggen dat ik bij de 6 van Schwalbe geen goed gevoel heb zodra het breder dan 28 wordt.
Daarom een tijdje geleden een stel Continental Compact 20 Slim gekocht. Deze mag zich nu gaan bewijzen. Kosten ook geen drol.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Hmm, ik had die SV6 altijd in m'n G-One, en die waren inderdaad vaak lek.
Heb ze nu in ook in de KHE banden zitten (en had ze in de Continental maar die waren dus 28-406). Die zijn eigenlijk net te breed (officieel 40-406 maar ze zijn iets breder). Er is wat SV7C onderweg, maar die zijn nog ingesneeuwd bij PostNL, dus ik ben heel benieuwd Big Grin Zeker omdat ze nu op 7 bar lopen, haha.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM