Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
After 7 weegt 16,6kg
#1
De After 7 heeft gesloten wielkasten met inspectieluikjes en is een broertje van de Alpha 7.
Deze beide vm-en zijn ontworpen door Daniël Fenn, die ook al de DF had ontworpen.

De DF weegt ongeveer 25kg.

De Alpha 7 weegt ongeveer 21kg.

En deze After 7 dus blijkbaar 16,6kg.

Prijs: nog onbekend.

Ik schat zo'n €12.500,- of nog iets meer.


Bron: https://www.ligfiets.net/news/6132/vrijd...t-458.html

Als je FaceBook hebt: https://m.facebook.com/groups/1377023852...330049780/
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Nog even gegoogeld:

Daniel Fenn’s Alpha 7 (Germany) www.velomobileworld.com

Alpha 7 (10.000€ made by velomobiel.ro – 21kg)
After 7 (15.000€ made by Daniel Fenn – 17-18kg – contact Nici Walde)



Bron: https://www.kult.lu/mainstream-velomobiles/

Ik heb echter geen idee hoe oud deze info is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
De prijs van €15.000 werd mij ook al een aantal keer genoemd. Het gewicht van de After 7 is daarnaast niet altijd gelijk: Zo'n fiets wordt op maat gemaakt. Waarschijnlijk zal hij voor mij zwaarder zijn, omdat ik 100 kg weeg en alles wat een beetje twijfelachtig is in tweeën trap. Een duursport-vedergewicht van 55 kg heeft ook geen zwaar gebouwde velomobiel nodig, want de belasting is dan ook veel minder.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
My After 7 weighs 16.7 kg and was build no 7 and cost 15,600 euros in September. It is a very high spec Velomobile though. I'm highly delighted with it. I had to wait in the queue for two and a half years before Daniel built it. Worth the wait though.
After 7 16.7 kg
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#5
Welkom op dit forum Roy.

Ik schrijf in het Nederlands, want ik vertrouw erop dat Google er iets moois van weet te maken. Of je kunt gewoon het Nederlands lezen en dan is het ook prima.

Heb je ook al eens in een DF gereden? Ik lees namelijk in reviews dat de Alpha7 niet sneller is dan de DF.
Hoe zit dat met de After7?

Het wordt trouwens op prijs gesteld als je je zou voorstellen op de pagina 'Nieuw hier?'
https://ligfietsers.nl/forum-2.html
Antwoord }
Bedankt door:
#6
[quote = "Wim -de roetsde" pid = '12887' dateline = '1605130151']
Welcome to this forum Roy.

I write in Dutch, because I trust Google will be able to make something beautiful out of it. Or you can just read Dutch and that's fine too.

Have you ever driven a DF? I read in reviews that the Alpha7 is not faster than the DF.
How about the After7?

As a matter of fact, it would be appreciated if you would introduce yourself on the 'New here?' Page.
https://ligfietsers.nl/forum-2.html
[/ quote]

[img] https://1drv.ms/u/s!An9PNkpNB5t5hLldQKx8...g?e=N6Hvtx [/ img]


Hi Wim



Sorry I forgot that the website is in Dutch thanks to Google Translation. I still have a hard time learning German and at my age it is not that easy because I have never learned a foreign language in school. It has been too long.



Maybe I should try to learn German in parallel? How much more difficult can it be? Big Grin



I'm trying to post a photo of my After 7 so this will tell me if I did it right.



The answer to your question is that this is my first Velomobile ao no to another. Smile



Best
Roy
After 7 16.7 kg
Antwoord }
Bedankt door:
#7
De Snoek schijnt iets van 20kg te worden. Richtprijs 9000 euro.

Langere versie:
Vandaag is velomobiel.nl weer begonnen met bloggen. Na meer dan 4 jaar.
Vond ik erg leuk om te lezen over de QuattroVelo.
Hopelijk volgen er meer blogposts. Naast de bestaande nieuwtjes op hun MeWe kanaal

Nieuwe blogpost. Over de Snoek. https://velomobiel.wordpress.com/2020/11/
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(19-Nov-2020, 10:56 PM)Hoekie schreef: De Snoek schijnt iets van 20kg te worden. Richtprijs 9000 euro.

Langere versie:
Vandaag is velomobiel.nl weer begonnen met bloggen. Na meer dan 4 jaar.
Vond ik erg leuk om te lezen over de QuattroVelo.
Hopelijk volgen er meer blogposts. Naast de bestaande nieuwtjes op hun MeWe kanaal

Nieuwe blogpost. Over de Snoek. https://velomobiel.wordpress.com/2020/11/

Ik heb eronder geschreven:

Prachtige fiets dame en heren.
Ik heb de eer gehad om de Snoek in levende lijve te mogen aanschouwen.
Ze reed mee met de laatste LOL-tocht.
Is in het echt ook prachtig.
Velomobiel.nl laat zien dat ze het ontwikkelen van velomobielen heel serieus nemen en zich constant verbeteren en vernieuwen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#9
(11-Nov-2020, 11:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Heb je ook al eens in een DF gereden? Ik lees namelijk in reviews dat de Alpha7 niet sneller is dan de DF.
Hoe zit dat met de After7?
Vermoed dat de After7 wel sneller is dan zowel de Alpha 7 als de DF. De dichte wielkasten (met ingenieus klepje en as, om het voorwiel te kunnen wisselen!) schelen denk ik een behoorlijke slok op een borrel, meer dan de losse "hosen" die vaak op de Alpha 7 en DF gezet worden.
Mijn oude DF (263) was met racekap op vrijwel alle secties sneller dan de QuattroVelo+, maar er is één stuk hier dichtbij met vrij slecht wegdek waar ik vrij regelmatig tegenwind heb en daar heb ik met de QV nu ook al een paar keer harder gereden dan ik met de DF kon (snelste met de QV was 52,4 km/h over 4 km, met de DF ben ik ondanks racekap nooit verder gekomen dan 49,1 - in beide gevallen was het overigens beulen boven FTP). Zowel dat wegdek als de open wielkasten van de DF worden daar voordeeltjes voor de QV.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#10
Ik denk dat Daniel je verdenking correct zou bevestigen, want hij bouwde er zelf een direct na het afmaken van de mijne. Hij zei dat het bouwen van de mijne had bijgedragen aan de zijne. Hij deed een proefrit met de mijne toen die klaar was.
After 7 16.7 kg
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM