Hallo,
Ik vind het wel leuk om wat te vertellen over mijn m5 m-racer.
Een aantal jaren geleden had een bekende van mij een Challenge Hurricane. Ik had nog nooit interesse in ligfietsen gehad, maar ik heb daar een rondje op gefietst en vond dat wel leuk. Ik heb een tijdje gezocht op internet en heb uiteindelijk een Raptobike Lowracer via marktplaats gekocht. Erg leuk, een jaartje op gefietst, maar ik kon maar niet wennen aan de brede kettingrol waar m'n rechterknie langsop moet bewegen. De snelheidssensatie zo dicht bij de grond is wel heel leuk. Toen we eens een weekendje gingen kamperen in Zeeland hebben we dat gecombineerd met een bezoek aan m5. Ik heb een proefrit op een m-racer gemaakt en op aandringen van Bram toch ook een rondje gereden op de carbon high racer. Voor mij voelden de fietsen stabieler aan dan m'n Raptobike en dat ze veel nauwer zijn bij de knieën was precies wat ik zocht. Daarna heb ik de m-racer besteld. Ik vind staal een leuker materiaal en ik vind de m-racer ook een stuk mooier dan de carbon high racer.
Ik rijd er vooral woon-werk mee en probeer een beetje m'n conditie op peil houden. Daarom heb ik gekozen voor een naafdynamo met lamp voor en achter die ik altijd aan heb staan, ook overdag in de zomer. Ik hoop dat het net iets meer opvalt. Verder voor schijfremmen gekozen omdat ik het een goed principe vind dat je een schijf verslijt en niet je velg. En ik vind schijfremmen gewoon vet. Wielmaten wilde ik hetzelfde houden en dat is 26 inch geworden: zo kan de reserveband op beide wielen.
Ik vind het een heerlijke fiets. Het heeft de fietshobby helemaal wakker gemaakt bij mij.
(Raptobike niet meer in bezit)
Een van de dingen die me minder bevielen was de houden van je handen op het stuur. Op de Raptobike had ik v-stuur wat van je afgekeerd zit, dit houdt veel natuurlijker vast dan zo'n stuur wat naar je toe gebogen zit, zoals de m5 heeft.
(stuur Raptobike)
In eerste instantie heb ik een raptobikestuur gekocht maar die diameters pastten net niet op elkaar.
Toen heb ik maar het originele stuur naar voren gedraaid. Het had wel wat consequenties: alle kabels waren te kort en de kabels komen ook helemaal verkeerd uit op het stuur. Dat heb ik opgelost met wat kabels van https://www.cable-shop.nl/. Ook wat metalen bochtjes gekocht zodat de kabels mooier weglopen.
Ik vind het wel leuk om wat te vertellen over mijn m5 m-racer.
Een aantal jaren geleden had een bekende van mij een Challenge Hurricane. Ik had nog nooit interesse in ligfietsen gehad, maar ik heb daar een rondje op gefietst en vond dat wel leuk. Ik heb een tijdje gezocht op internet en heb uiteindelijk een Raptobike Lowracer via marktplaats gekocht. Erg leuk, een jaartje op gefietst, maar ik kon maar niet wennen aan de brede kettingrol waar m'n rechterknie langsop moet bewegen. De snelheidssensatie zo dicht bij de grond is wel heel leuk. Toen we eens een weekendje gingen kamperen in Zeeland hebben we dat gecombineerd met een bezoek aan m5. Ik heb een proefrit op een m-racer gemaakt en op aandringen van Bram toch ook een rondje gereden op de carbon high racer. Voor mij voelden de fietsen stabieler aan dan m'n Raptobike en dat ze veel nauwer zijn bij de knieën was precies wat ik zocht. Daarna heb ik de m-racer besteld. Ik vind staal een leuker materiaal en ik vind de m-racer ook een stuk mooier dan de carbon high racer.
Ik rijd er vooral woon-werk mee en probeer een beetje m'n conditie op peil houden. Daarom heb ik gekozen voor een naafdynamo met lamp voor en achter die ik altijd aan heb staan, ook overdag in de zomer. Ik hoop dat het net iets meer opvalt. Verder voor schijfremmen gekozen omdat ik het een goed principe vind dat je een schijf verslijt en niet je velg. En ik vind schijfremmen gewoon vet. Wielmaten wilde ik hetzelfde houden en dat is 26 inch geworden: zo kan de reserveband op beide wielen.
Ik vind het een heerlijke fiets. Het heeft de fietshobby helemaal wakker gemaakt bij mij.
(Raptobike niet meer in bezit)
Een van de dingen die me minder bevielen was de houden van je handen op het stuur. Op de Raptobike had ik v-stuur wat van je afgekeerd zit, dit houdt veel natuurlijker vast dan zo'n stuur wat naar je toe gebogen zit, zoals de m5 heeft.
(stuur Raptobike)
In eerste instantie heb ik een raptobikestuur gekocht maar die diameters pastten net niet op elkaar.
Toen heb ik maar het originele stuur naar voren gedraaid. Het had wel wat consequenties: alle kabels waren te kort en de kabels komen ook helemaal verkeerd uit op het stuur. Dat heb ik opgelost met wat kabels van https://www.cable-shop.nl/. Ook wat metalen bochtjes gekocht zodat de kabels mooier weglopen.