26-May-2020, 08:46 AM
(25-May-2020, 10:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Ian Sims was echt overtuigd van kleine wielen. Stijver en om sterk genoeg te maken kan er minder materiaal gebruikt worden. Dus lichter.Dat kleine wielen lichter, stijver en in verhouding sterker zijn heeft Ian Sims gelijk in. Hij combineert die kleinere wielen met zeer soepele en brede 40 mm banden. Dat geeft comfort en verlaagd de rolweerstand. De rolweerstand moet uit de lengte (diamater) of uit de breedte (banddikte) komen. Die factoren bepalen de draagvlak/vervorming van de band.
Voor een driewieler, die niet overhelt, zorgen kleinere wielen voor een laag zwaartepunt en kan de spoorbreedte smaller, zonder erg veel aan stabiliteit in te leveren. Je hebt echt een super trike.
(26-May-2020, 06:23 AM)Wim -de roetsende schreef:Die laatste zin sprak mij aan. Prachtig. Moet eigenlijk het motto zijn van elke ligfietser, op of in elke ligfiets. Heel veel plezier gewenst op je nieuwe aanwinst.(25-May-2020, 09:16 PM)ErikvanD schreef: Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat bevallen Wim! Ben zelf net terug van een rondje op de "skelter"... trike rijden blijft gewoon erg leukMet de DF en de Taifun ga ik eigenlijk nooit zomaar een rondje rijden. Wel met LOL, maar niet alleen.
Met de Handbike deed en de Roeifiets doe ik dat dus wel. Juist heel vaak.
Ik merkte dat ik dit met de Trike ook ging doen. Gewoon zomaar even pakken en een rondje gaan fietsen.
Met de DF en de Taifun moet het altijd hard, in mijn hoofd dus.
Met de Roeifiets en de Trike kan het hard gaan, maar dat hoeft niet.