28-May-2020, 08:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-May-2020, 08:14 PM door Wim -de roetsende.)
(28-May-2020, 10:05 AM)ErikvanD schreef: Ik heb het even opgemeten volgens dit plaatje en kom op 33 graden. Dus lang niet zo vlak als van de Aero. Ik heb destijds de zithoek van mijn Shockproof aangehouden toen ik de zitsteun voor het zitje van de trike maakte. Die hoek vind ik comfortabel. Gelukkig is dat ook op de trike het geval want mijn zitje is niet verstelbaar (het is een maatwerk fiets )
Wow, je hebt het echt heel serieus gemeten.
Ik meende al gezien te hebben dat het inderdaad een stuk rechterop is.
Bij de Taifun is de zithoek instelbaar en bij mij is dat ongeveer 25°, de Roeifiets is ook behoorlijk liggend en in de DF vind ik de zithoek eigenlijk te rechtop.
Bij de Aero gaat het zitje aan de bovenkant net weer 'iets meer rechtop' en dat geeft een hele fijn steun aan het bovenste gedeelte van de rug. De zithoek van 20° is dus minder extreem dan het lijkt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler