Na een paar dagen in gebruik zijn bij mij de nieuwe oliedempers weer verwijderd en de originele wrijvingsdempers weer geplaatst. Niet door het weggedrag, in tegendeel, maar door het geluid op bepaalde wegdekken. Tot aan een bonkend geluid aan toe.
NB Alleen van voren want van achteren heeft een QuattroVelo standaard al oliedempers.
Langere versie: Als ik het zo hoor van Velomobiel.nl en anderen, dan lijk ik een uitzondering t.a.v. geluid te zijn. Velomobiel.nl heeft echter voor nu geen passend antwoord voor me, behalve terug gaan naar de wrijvingsdempers. Wellicht komt het door de smalle Conti's die ik van voren heb zitten. Ik weet het ook niet en wil eerst weer de stilte van de wrijvingsdempers. NB Als ik de winterkap via een van de klittenbanden met de hand aangetrokken vast hou, dan is QV209, ook op klinkers, zonder te trappen, helemaal stil. Niks gerammel of gebonk, alleen rolgeluid van de banden. Plus dat het weggedrag van een QuattroVelo standaard natuurlijk al erg goed is.
Als de oliedempers een verbetering gehad hebben op het gebied van geluid, dan ga ik ze een tweede kans geven.
Want weggedrag is weer een stap beter dan met de originele wrijvingsdempers. Korte oneffenheden worden nog beter gefilterd en bochtgedrag op snelheid wordt ongekend. Als op rails met serieuze G-krachten (voor een velomobiel dan) Ze konden daarnaast wel eens voor minder slijtage op de voorbanden zorgen door minder glijden over de voorwielen.
Voor wie een tussenoplossing zoekt voor het achterwiel van een Quest/Strada, dan is de demper van Peter de Rond zeer aanbevelenswaardig. Gelijk comfort aan die van Velomobiel.nl, maar nu wel met veilig weggedrag.
Wellicht niet zo goed als een oliedemper, maar ik heb daarmee nooit een onveilig gevoel gehad. Ook niet bij jump sessions
http://pdrond.blogspot.com/2015/03/prijs...rvice.html
NB Alleen van voren want van achteren heeft een QuattroVelo standaard al oliedempers.
Langere versie: Als ik het zo hoor van Velomobiel.nl en anderen, dan lijk ik een uitzondering t.a.v. geluid te zijn. Velomobiel.nl heeft echter voor nu geen passend antwoord voor me, behalve terug gaan naar de wrijvingsdempers. Wellicht komt het door de smalle Conti's die ik van voren heb zitten. Ik weet het ook niet en wil eerst weer de stilte van de wrijvingsdempers. NB Als ik de winterkap via een van de klittenbanden met de hand aangetrokken vast hou, dan is QV209, ook op klinkers, zonder te trappen, helemaal stil. Niks gerammel of gebonk, alleen rolgeluid van de banden. Plus dat het weggedrag van een QuattroVelo standaard natuurlijk al erg goed is.
Als de oliedempers een verbetering gehad hebben op het gebied van geluid, dan ga ik ze een tweede kans geven.
Want weggedrag is weer een stap beter dan met de originele wrijvingsdempers. Korte oneffenheden worden nog beter gefilterd en bochtgedrag op snelheid wordt ongekend. Als op rails met serieuze G-krachten (voor een velomobiel dan) Ze konden daarnaast wel eens voor minder slijtage op de voorbanden zorgen door minder glijden over de voorwielen.
Voor wie een tussenoplossing zoekt voor het achterwiel van een Quest/Strada, dan is de demper van Peter de Rond zeer aanbevelenswaardig. Gelijk comfort aan die van Velomobiel.nl, maar nu wel met veilig weggedrag.
Wellicht niet zo goed als een oliedemper, maar ik heb daarmee nooit een onveilig gevoel gehad. Ook niet bij jump sessions
http://pdrond.blogspot.com/2015/03/prijs...rvice.html