23-May-2017, 11:00 AM
Dag Roepers,
Landelijk is het beleid om doorgaand fietsverkeer via het centrum van een stad te leiden. Hierom staan er altijd ANWB fiets-bordjes, waarop het centrum staat aangegeven. De reden is, dat het economisch voordelig lijkt/is, om zo veel mogelijk mensen in het centrum te hebben. Het idee hierachter is dat winkeliers hiervan profiteren.
Dit is het model waarop Hoog Catharijne draait en ook de oorzaak dat het zeer lastig is om een stadscentrum autovrij te maken (De middenstand ziet klantverlies).
Door dit beleid is het druk in het centrum met fietsers die er niet moeten zijn.
Of het fietsberaad inzet op wijziging van dit beleid, hoop ik. Ik denk wel dat dit de drukte op de Grote Markt in Groningen verklaard.
Niels, fietsplek, van der Wal
Landelijk is het beleid om doorgaand fietsverkeer via het centrum van een stad te leiden. Hierom staan er altijd ANWB fiets-bordjes, waarop het centrum staat aangegeven. De reden is, dat het economisch voordelig lijkt/is, om zo veel mogelijk mensen in het centrum te hebben. Het idee hierachter is dat winkeliers hiervan profiteren.
Dit is het model waarop Hoog Catharijne draait en ook de oorzaak dat het zeer lastig is om een stadscentrum autovrij te maken (De middenstand ziet klantverlies).
Door dit beleid is het druk in het centrum met fietsers die er niet moeten zijn.
Of het fietsberaad inzet op wijziging van dit beleid, hoop ik. Ik denk wel dat dit de drukte op de Grote Markt in Groningen verklaard.
Niels, fietsplek, van der Wal