10-Sep-2020, 02:52 PM
12 speed is buiten de Sram force en Sram Red axs gemaakt voor een 1 x aandrijflijn.
Die 1 x 12 is interessant voor oudere ligfietsen zonder een voorderrailleur nok die een breed bereik willen hebben om mee te klimmen.
Als je een Sram nx achterderrailleur die gemaakt is voor een 1 x12 gaat gebruiken voor 2 x 12 dan gaat de levensduur en werking snel achteruit. Zeker ook omdat de NX een entry level groep is.
Als je naar een 12 speed groep wil kan je beter kijken naar Sram force/Red axs weggroep. Of campagnolo chorus 12 speed.
Wil je een breed bereik dan kan je uitwijken naar elke 11 speed mtb groep die in dubbel tot 42 tanden achter gaat. Buiten dat het fijner zal werken door de minder grote stappen zal de levensduur ook langer zijn omdat het gebruikt word binnen het bereik waar het voor gemaakt is.
De tanden van de sunrace casette willen op het grootste tandje achter wel eens kromtrekken bij grote krachten.
Als je vermogensmeter 5% afwijkt dan is het niet meer dan een gadget en heeft het voor effectief trainen niet heel veel nut.
Ivm ovale tandwielen en een korte crank zou ik uitwijken naar een powertap vermogensmeter in de naaf.
Dat lost een heleboel problemen op.
Die 1 x 12 is interessant voor oudere ligfietsen zonder een voorderrailleur nok die een breed bereik willen hebben om mee te klimmen.
Als je een Sram nx achterderrailleur die gemaakt is voor een 1 x12 gaat gebruiken voor 2 x 12 dan gaat de levensduur en werking snel achteruit. Zeker ook omdat de NX een entry level groep is.
Als je naar een 12 speed groep wil kan je beter kijken naar Sram force/Red axs weggroep. Of campagnolo chorus 12 speed.
Wil je een breed bereik dan kan je uitwijken naar elke 11 speed mtb groep die in dubbel tot 42 tanden achter gaat. Buiten dat het fijner zal werken door de minder grote stappen zal de levensduur ook langer zijn omdat het gebruikt word binnen het bereik waar het voor gemaakt is.
De tanden van de sunrace casette willen op het grootste tandje achter wel eens kromtrekken bij grote krachten.
Als je vermogensmeter 5% afwijkt dan is het niet meer dan een gadget en heeft het voor effectief trainen niet heel veel nut.
Ivm ovale tandwielen en een korte crank zou ik uitwijken naar een powertap vermogensmeter in de naaf.
Dat lost een heleboel problemen op.