10-Sep-2020, 04:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Sep-2020, 04:31 PM door campr23.)
Hoezo zou de werking van een NX/GX derailleur het niet zo lang doen? De factor dat de ketting 'schuin' loopt lijkt me een stuk minder met de quest (immers is de ketting loop 3x zo lang en ligt de ketting-rol veel verder weg dan het aandrijfstandwiel in een normale fiets. En dit soort factoren heeft meer invloed op het slijten van de ketting, niet de levensduur van de derailleur.
Ik ben echt benieuwd wat de beredenering is hier achter. Misschien zie ik iets over het hoofd?
En mijn vermoeden is dat alles op de Quest toch al 10x zo lang meegaat als normaal door de gesloten kettinglijn (geen vuil). Want in mijn ervaring is dat de 'killer' van een derailleur.
Hmmm, voor de korte crank is al gecompenseerd door de power-meter. De Stages power meter wordt samen met de crank verkocht (een ge-ijkt paartje, zeg maar).
En een vermogensmeter in de naaf? Hoe wilde je dat doen in een quest? Met die op maat gemaakte achternaaf met enkelzijdige ophanging?
Ik vind google soms echt heel mooi. Iedere crank wordt dus in de Stages fabriek opgemeten en voorzien van zijn specifieke (eigen) bluetooth geijkte transceiver.
Ik ben echt benieuwd wat de beredenering is hier achter. Misschien zie ik iets over het hoofd?
En mijn vermoeden is dat alles op de Quest toch al 10x zo lang meegaat als normaal door de gesloten kettinglijn (geen vuil). Want in mijn ervaring is dat de 'killer' van een derailleur.
Hmmm, voor de korte crank is al gecompenseerd door de power-meter. De Stages power meter wordt samen met de crank verkocht (een ge-ijkt paartje, zeg maar).
En een vermogensmeter in de naaf? Hoe wilde je dat doen in een quest? Met die op maat gemaakte achternaaf met enkelzijdige ophanging?
Ik vind google soms echt heel mooi. Iedere crank wordt dus in de Stages fabriek opgemeten en voorzien van zijn specifieke (eigen) bluetooth geijkte transceiver.