10-Sep-2020, 04:39 PM
Een eagle aandrijving is gemaakt voor een capaciteit van 39/40 tanden voor de achter derrailleur.
1X12 aandrijving.
De werking en levensduur van jouw derrailleur zal verkorten doordat je de capaciteit dermate vergroot dat die buiten de specs valt.
56-39 + 50-11 = 56 tanden.
Kort gezegd houd dat in dat je veer in je achterderrailleur dermate strak of opgetrokken staat dat de kans dat hij na verloop van tijd breekt groot is, met alle schade en gevolgen van dien.
Ik heb het niet over de kettinglijn etc want die is idd niet te vergelijken met fietsen, maar buiten specs rijden qua capaciteit lijkt me niet heel verstandig.
Ik ben geen velomobiel rijder dus heb geen idee hoe de ophanging van een Quest er in detail uit ziet. Een naaf met powermeter had wel een oplossing geweest als je rijd met ovale bladen.
De weinig vermogensmeters die echt goed werken met ovale bladen zijn de favero assioma pedalen en de powermeter van rotor zelf waar je de spider zelf van kan draaien.
Het is niet als aanval bedoeld echter om je te behoeden voor schade op lange termijn met een ongeval als gevolg.
1X12 aandrijving.
De werking en levensduur van jouw derrailleur zal verkorten doordat je de capaciteit dermate vergroot dat die buiten de specs valt.
56-39 + 50-11 = 56 tanden.
Kort gezegd houd dat in dat je veer in je achterderrailleur dermate strak of opgetrokken staat dat de kans dat hij na verloop van tijd breekt groot is, met alle schade en gevolgen van dien.
Ik heb het niet over de kettinglijn etc want die is idd niet te vergelijken met fietsen, maar buiten specs rijden qua capaciteit lijkt me niet heel verstandig.
Ik ben geen velomobiel rijder dus heb geen idee hoe de ophanging van een Quest er in detail uit ziet. Een naaf met powermeter had wel een oplossing geweest als je rijd met ovale bladen.
De weinig vermogensmeters die echt goed werken met ovale bladen zijn de favero assioma pedalen en de powermeter van rotor zelf waar je de spider zelf van kan draaien.
Het is niet als aanval bedoeld echter om je te behoeden voor schade op lange termijn met een ongeval als gevolg.