13-Sep-2020, 04:17 PM
Hartelijk welkom hier Remko! Vanuit (o.a.) een QuattroVelo+ zonder ondersteuning. Alleen elektriciteit voor verlichting, claxon, GPS-versterker, dashcams etcetera.
Klein verhaaltje: Eén van de redenen dat ik ben gaan fietsen is om m'n conditie te verbeteren. Een andere is dat ik me (als vader) nogal begon te storen aan mijn eigen negatieve impact op de wereld; voorheen dieselde ik half Europa door onderweg naar m'n klanten. In September 2019 begonnen aan een project bij een klant in Leiden (30 km verderop), en hoewel ik eerder ook al ligfietste heb ik daarvoor een Quest aangeschaft.
Vanaf dat moment ging het snel: Ik begrijp steeds minder waarom mensen (zoals de vroegere ik) 1375 kg (m'n dieseltje) of zelfs 2200 kg (de gemiddelde Tesla) verplaatsen om in hun ééntje op hun werk te komen. Als we deze wereld heel willen houden voor onze kinderen, zullen we simpelweg mínder energie moeten spenderen. Een niet-ondersteunde velomobiel vind ik het leukst en het mooist, maar is niet voor iedereen weggelegd en niet voor alle afstanden geschikt; mijn woon-werk bereik is nu zo'n 65 km enkele reis, en dat red ik geen 5 dagen in de week. Vanuit die visie juich ik dus alle alternatieven van harte toe: een brom-velomobiel (efficiënter wordt het niet!), speedpedelecs (zelfs al was het alleen maar om tegen te sprinten ), de LEF en alle andere vormen van energiezuinige, persoonlijke mobiliteit.
Daarnaast stoor ik me hoe langer hoe meer aan de hardnekkige autolobby, het nodeloos agressieve gedrag van sommige automobilisten tegen fietsers en het gebrek aan besef dat er een mens van vlees en bloed op/in onze voertuigen zit, die hun ook nog eens extra ruimte geeft; wij maken de file in ieder geval niet langer.
We gaan elkaar nodig hebben om onze positie binnen de maatschappij te behouden én verstevigen. Vanuit die hoedanigheid nogmaals: HARTELIJK WELKOM!
Klein verhaaltje: Eén van de redenen dat ik ben gaan fietsen is om m'n conditie te verbeteren. Een andere is dat ik me (als vader) nogal begon te storen aan mijn eigen negatieve impact op de wereld; voorheen dieselde ik half Europa door onderweg naar m'n klanten. In September 2019 begonnen aan een project bij een klant in Leiden (30 km verderop), en hoewel ik eerder ook al ligfietste heb ik daarvoor een Quest aangeschaft.
Vanaf dat moment ging het snel: Ik begrijp steeds minder waarom mensen (zoals de vroegere ik) 1375 kg (m'n dieseltje) of zelfs 2200 kg (de gemiddelde Tesla) verplaatsen om in hun ééntje op hun werk te komen. Als we deze wereld heel willen houden voor onze kinderen, zullen we simpelweg mínder energie moeten spenderen. Een niet-ondersteunde velomobiel vind ik het leukst en het mooist, maar is niet voor iedereen weggelegd en niet voor alle afstanden geschikt; mijn woon-werk bereik is nu zo'n 65 km enkele reis, en dat red ik geen 5 dagen in de week. Vanuit die visie juich ik dus alle alternatieven van harte toe: een brom-velomobiel (efficiënter wordt het niet!), speedpedelecs (zelfs al was het alleen maar om tegen te sprinten ), de LEF en alle andere vormen van energiezuinige, persoonlijke mobiliteit.
Daarnaast stoor ik me hoe langer hoe meer aan de hardnekkige autolobby, het nodeloos agressieve gedrag van sommige automobilisten tegen fietsers en het gebrek aan besef dat er een mens van vlees en bloed op/in onze voertuigen zit, die hun ook nog eens extra ruimte geeft; wij maken de file in ieder geval niet langer.
We gaan elkaar nodig hebben om onze positie binnen de maatschappij te behouden én verstevigen. Vanuit die hoedanigheid nogmaals: HARTELIJK WELKOM!