13-Sep-2020, 10:27 PM
(16-Aug-2020, 05:54 PM)ErikvanD schreef: "Makkelijke manier deksel eraf..." Heb je daar meer info of een link van? Ik heb mijn deksel er al een keer of 8 afgehaald maar vooral het monteren blijft een gepiel...
Men neme een inbussleutel met 100 graden hoek en extra korte korte poot, bijvoorbeeld iets van een PB Swiss 2210 en een rotatieratal, bijvoorbeeld een Proxxon 23082. Het idee voor het laatste stuk gereedschap heb ik schaamteloos gejat van het blog van een velonaut (maar welke weet ik niet meer). Met de combi van die twee gereedschappen gaat het loshalen en vastzetten van de Mango top véél sneller.
Note; ik heb wel lange armen.
(05-Sep-2020, 11:37 PM)emgaron schreef: Zo, gisteren/vandaag ben ik bij Velomobiel.nl geweest en is de Mango vakkundig gerepareerd - en omdat ik er toch was heeft Paulus meteen ook nog wat andere probleempjes aangepakt en keurig bijgewerkt. Ook mocht ik meekijken en heeft hij keurig stap voor stap uitgelegd wat er gebeurde en heb ik van Theo nog wat tips gekregen hoe ik de Mango ooit een keer weer echt goed opnieuw in de verf kan zetten (hij beveelt tweecomponentenlak van DD Ijsselstijn aan omdat men die kan rollen i.p.v. spuiten). Ook is de sporing gecontrolleerd en heb ik een vervanger voor de Schwalbe One mee kunnen nemen (de voorganger was bij de aanrijding gesneuveld). Veel geleerd, veel plezier gehad - alleen daarvoor was de rit al de moeite waard. Plus de bekend goede service van Velomobiel.nl. En nu ben ik blij dat ik aanstaande week weer met de Mango naar werk kan!
Geeneens een proefrit in een QV gemaakt?
Heb je wel twee nieuwe banden mee? Verschillend afgesleten banden schijnt heel slecht te rijden.