14-Sep-2020, 10:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-Sep-2020, 10:58 PM door 365cycle.)
(14-Mar-2020, 09:29 PM)Johan. schreef: Persoonlijk heb ik een voorkeur voor een vlakke cassette, dus met kleine stapjes. Ik rijd in de DF met een 56 voor en een 11-28 achter icm een 559 achterwiel.Mooie setup. 56 icm 11-28 is vrij ideaal.
(15-Mar-2020, 01:28 AM)Roef Veerman schreef: Ik rij met mijn velomobiel ALTIJD met een cassette 11-36. Op zich lijkt het mij juist logischer als je met optrekken (wat bij een velomobiel de meeste kracht kost) een lichtere versnelling kan kiezen. ... En gebruik mijn lagere verzetten ook altijd bij het optrekken. Spaart je knieen denk ik ook. Liever te licht dan te zwaar met optrekken.Wel grappig. Volgens mij ben jij vooral een duursporter; ik ben een sprinter, en moet het op snelheid dus echt hebben van het perfecte toerental en dus close-ratio, terwijl ik - als de fiets het koppel probleemloos zou kunnen hebben - prima zou kunnen wegrijden en zelfs best een hele rit zou kunnen doen op 70/11 (in een QV, dus 20" achterwiel).
Kan ik veilig de conclusie trekken dat mensen met veel explosief vermogen eerder neigen naar close ratio?