15-Sep-2020, 12:28 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-Sep-2020, 12:29 PM door 365cycle.)
Zou best weleens kunnen dat jullie gelijk hebben.
Ik heb dat close ratio overigens ook vooral "bovenin". Denk dat ik een cassette 32-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11 met een 75T eigenlijk best prettig zou vinden :-)
Redenatie achter mijn stelling: ik kan kortstondig heel goed met hoog cadans rijden (volgens mij zelfs vrij extreem, >200 haal ik wel als het "moet"). Wil ik zo hard mogelijk rijden op rechte stukken, dan draai ik met gemak 110 of nog wat meer, maar als ik flink verzuurd ben zitten er geen toeren meer in. Het is dan makkelijker om met 80-90 naar huis te sukkelen (en ik lever dan nog best wat vermogen, in een wat hogere versnelling).
Wat betreft die vlakke/steile cassette: Dank voor de vertaling. Ik heb de meeste van m'n technische kennis opgedaan in de wereld van motorvoertuigen. Soms merkbaar, sorry
Ik heb dat close ratio overigens ook vooral "bovenin". Denk dat ik een cassette 32-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11 met een 75T eigenlijk best prettig zou vinden :-)
Redenatie achter mijn stelling: ik kan kortstondig heel goed met hoog cadans rijden (volgens mij zelfs vrij extreem, >200 haal ik wel als het "moet"). Wil ik zo hard mogelijk rijden op rechte stukken, dan draai ik met gemak 110 of nog wat meer, maar als ik flink verzuurd ben zitten er geen toeren meer in. Het is dan makkelijker om met 80-90 naar huis te sukkelen (en ik lever dan nog best wat vermogen, in een wat hogere versnelling).
Wat betreft die vlakke/steile cassette: Dank voor de vertaling. Ik heb de meeste van m'n technische kennis opgedaan in de wereld van motorvoertuigen. Soms merkbaar, sorry