(15-Sep-2020, 02:19 PM)Hoekie schreef: 11 tot 15T is perfect. Van 15 tot 20 zit volgens de gear calculators en mijn ervaring te dicht bij elkaar. Of je ideale cadans verschil zou maar een hele kleine 10 rpm zijn.
Ik zeg niet dat mijn gearing passend is voor anderen, maar voor waar ik rij is dit mijn ideale gearing:
(Gemaakt op een simpele en handige site/tool om de juiste gearing te kiezen. Inclusief crank grootte en bandenmaat.
Save van mijn configuratie. Alleen de wielmaat wordt niet goed gesaved blijkbaar. Ik gebruik van achteren Schwalbe G-One Speed 40x406. In werkelijkheid 38 breed zijn)
https://mike-sherman.github.io/shift/?R0...&HL=1&DO=1
Ja, wat is dat met die bandenmaat? Ik zie het her en der bij Schwalbe ook. 32-622 blijft in de France benaming 700x32C, maar 37-622 wordt opeens 700x35C en 40-622 maken ze 700x38C van.
(15-Sep-2020, 02:36 PM)ErikvanD schreef:(15-Sep-2020, 12:26 PM)Wim -de roetsende schreef:(15-Sep-2020, 08:28 AM)ErikvanD schreef: Ik heb het liefst close ratio op mijn fietsen en ben zeker geen sprinter...
Close ratio betekent dus gewoon dat de kransjes in kleine stapjes oplopen?
Wij noemen dat een vlakke cassette. En die andere een steile cassette.
Serieus? Dat heb ik nog nooit gehoord... weer wat geleerd. Maar goed, de essentie is hetzelfde
Ik heb idd graag zo klein mogelijke stapjes zodat ik mijn cadans zo optimaal mogelijk kan houden.
Maar als je dat over de hele cassette doet is het bereik natuurlijk om te huilen. In de QV heb je ook geen 2e voorblad. Wel optie voor Schlumpf, maar dat brengt een meerprijs van 0,5k(€ en g).