17-Sep-2020, 05:46 PM
Welkom Roy,
Ik ben in 1998 begonnen met een bouwpakket van de Alleweder A2 van Flevobike. Ik kan autogeen en elektrisch lassen en solderen. Heb ook veel met kunststoffen en glasvezels gewerkt, maar zag het niet zitten om zelf een velomobiel te maken. Om redelijk goedkoop en niet te zware VM te maken kom je al gauw op zoveel mogelijk standaard onderdelen. En die worden gebruikt in de VM industie. Het meest gebruikt zijn de McPherson veerpootjes, met éénzijdige wielophanging. In combinatie van de zeer goed instelbare draadeinden als onderste draagarm zijn Camber en Caster prima in te stellen. Als je dan ook nog een stuurstang verstelling met linkse en rechtse draad neemt van Peter de Rond, dat is de sporing belast zeer nauwkeurig in de stellen.
https://velomobielservice.nl/prijslijst/
https://www.mvwautotechniek.nl/wielgeometrie/
Ik ben in 1998 begonnen met een bouwpakket van de Alleweder A2 van Flevobike. Ik kan autogeen en elektrisch lassen en solderen. Heb ook veel met kunststoffen en glasvezels gewerkt, maar zag het niet zitten om zelf een velomobiel te maken. Om redelijk goedkoop en niet te zware VM te maken kom je al gauw op zoveel mogelijk standaard onderdelen. En die worden gebruikt in de VM industie. Het meest gebruikt zijn de McPherson veerpootjes, met éénzijdige wielophanging. In combinatie van de zeer goed instelbare draadeinden als onderste draagarm zijn Camber en Caster prima in te stellen. Als je dan ook nog een stuurstang verstelling met linkse en rechtse draad neemt van Peter de Rond, dat is de sporing belast zeer nauwkeurig in de stellen.
https://velomobielservice.nl/prijslijst/
https://www.mvwautotechniek.nl/wielgeometrie/