28-Sep-2020, 04:54 PM
(28-Sep-2020, 09:31 AM)Cyberjakkes schreef: wat dragen jullie in de herfst en winter dagen?
Ik hoop dat er geen verschil zal zijn tussen de tweewielers en driewielers.
Tot een paar kilometer doe ik geen speciale kleren aan maar als het verder is dan draag ik een kunststof hemd en een korte broek.
Mijn fietskleren zijn sneldrogend en rekbaar. Speciale wielrennerskleren draag ik niet op de ligfiets, mijn grootste uitspatting is een jasje van ligfiets.net.
Ik heb jaren geleden een stapeltje "slidingbroeken" gekocht (aanbieding van scapino), dat komt dacht ik uit het voetballlen. Die lijken op een wielrenbroek maar er zit dus geen zeem in. Ondergoed is ook van kunststof, ik heb een paar "zweethemden" voor wielrenners, die gaan ook al heel lang mee, en onderbroeken van polyester of nylon of zo.
Als het koud is dan draag ik daarover een hardlooplegging en mijn onderhemd is dan een isolatiehemd.
Twee- of driewieler maakt niet zoveel uit, maar in de Quest rijd ik langer met korte broek/hemd.
Mijn regenpak is de Quest, met een open fiets heb ik al lang niet in slecht weer gereden.
Behalve mijn regenpak is niets echt duur geweest. Het scheelt ook dat deze kleren erg lang meegaan - sommige heb ik al 30 jaar.
Theo Mol
- een ligfietser komt nooit ongelegen -
- een ligfietser komt nooit ongelegen -