30-Sep-2020, 09:14 AM
hallo PietV
ik ga de linkjes bekijken. Ik had ondertussen begrepen dat de draagarm van de velomobie meestal twee draagarmen heeft. ik begreep eerst niet hoe dit werkte maar ik ben er achter dat wanneer je de stangen denkbeeldig verleng dat dan het punt waar deze twee draagarmen elkaar kruisen het "virtuele" draaipunt is. nu had ik daar een schetsje van gemaakt en de hoeken er afstanden zo genomen dat ik de juiste schuurstraal kreeg in het rechtuit rijden. nu ging ik dit simuleren met sturen en dan merk ik op dat de virtuele draaipunt niet stil blijft staan. Dit komt omdat de hoeken de de twee draagarm stangen maken veranderen en het snijpunt van die twee stangen dus ook verschuift. dit heeft invloed op de schuurstraal, camber en Ackermann, is dit gebruikelijk? of heb ik de verkeerde hoeken gekozen en zo ja is er een methode om tot de meest ideale hoeken en afstanden te komen?
ik ga de linkjes bekijken. Ik had ondertussen begrepen dat de draagarm van de velomobie meestal twee draagarmen heeft. ik begreep eerst niet hoe dit werkte maar ik ben er achter dat wanneer je de stangen denkbeeldig verleng dat dan het punt waar deze twee draagarmen elkaar kruisen het "virtuele" draaipunt is. nu had ik daar een schetsje van gemaakt en de hoeken er afstanden zo genomen dat ik de juiste schuurstraal kreeg in het rechtuit rijden. nu ging ik dit simuleren met sturen en dan merk ik op dat de virtuele draaipunt niet stil blijft staan. Dit komt omdat de hoeken de de twee draagarm stangen maken veranderen en het snijpunt van die twee stangen dus ook verschuift. dit heeft invloed op de schuurstraal, camber en Ackermann, is dit gebruikelijk? of heb ik de verkeerde hoeken gekozen en zo ja is er een methode om tot de meest ideale hoeken en afstanden te komen?