03-Oct-2020, 11:57 AM
De ackermann zit volgens mij toch echt in de achterste bevestigingspunten. Bij velomobielen met een doorlopende stang aan de achterzijde, die meestal de zogenaamde Panzer lenkung hebben, is de links rechts afstand tussen de gaten van deze stang iets korter dan van de beide voorste gaten. Bij de varianten met midden besturing is het armpje onder de brug iets korter dan de afstand tussen het middelste en achterste gat in de platen aan de veerpoot. Daardoor verdraaien de wielen niet helemaal identiek.
Als de wielen rechtuit staan is er 1 punt te vinden waarop de doorgetrokken lijn vanuit de voorste en middelste stuurstangen bij elkaar komen. Als je vanuit dat punt een lijn trekt naar het achterwiel zie je dat deze lijn precies over het bevestigingspunt van de achteras gaat.
Misschien kun je nog wat duidelijker uitleggen hoe die voorste stangen de ackermann beinvloeden?
Groeten, Jeroen
Als de wielen rechtuit staan is er 1 punt te vinden waarop de doorgetrokken lijn vanuit de voorste en middelste stuurstangen bij elkaar komen. Als je vanuit dat punt een lijn trekt naar het achterwiel zie je dat deze lijn precies over het bevestigingspunt van de achteras gaat.
Misschien kun je nog wat duidelijker uitleggen hoe die voorste stangen de ackermann beinvloeden?
Groeten, Jeroen