05-Oct-2020, 10:20 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Oct-2020, 10:20 AM door 365cycle.)
(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Zo'n LED koplamp met interne stroomregelaar achter een spanningsregelaar zitten om hem te dimmen is ook een beetje raar.Op een QuattroVelo is het eigenlijk slimmer om gewoon één van de twee lampen uit te schakelen in stand 1. Stond bij mij al een tijdje op de planning, maar op zich moet het eenvoudig kunnen en volgens mij lopen er ook twee separate plusdraden naar de lampen.
Eigenlijk moet je de IQ-X E openslopen en hem rechtstreeks achter een zelf te bedienen stroomregelaar zetten. Op het Duitse velomobilforum.de staat er wel hoe dat moet. Zal even voor je zoeken.
(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Weet je welk vermogen er opgenomen wordt door de IQ-X E in de gedimde stand?Dat verschilt per fiets, je kan het namelijk met een schroefje regelen. Een andere goede reden om gewoon één lamp uit te willen schakelen is dat bij mij de lampen nu heel prettig schijnen wanneer m'n accu vol is (12,6V), maar wanneer deze bijna leeg is en de spanning onder de 10V zakt beginnen ze zichtbaar te knipperen.
(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Op fullpower is de accu natuurlijk binnen twee uur leeg zeker?Gaat idd vrij hard. M'n 5000 mAh was met warm weer na 7,5u leeg.
(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Geeft de IQ-X E een beter lichtbeeld dan de Cyo Premium E?Ik vind van wel. Heb beide gehad in m'n DF, en behalve de bak extra licht lijkt hij zowel breder als verder te schijnen. Ik durfde met de originele lamp 's nachts niet echt door te rijden. Met de IQ-X E rijd ik 's nachts (zeker met de hoge plaatsing in de QV) gewoon harder dan overdag, want minder volk op de weg en als ze er zijn zie ik ze op tijd
De IQ-X E heeft zelfs onder een lantaarnpaal nog behoorlijk wat in de pap te brokkelen: