14-Oct-2020, 08:43 PM
Ook ik ben nieuw hier op dit forum, en misschien kennen jullie mij van de knikkerbanen en knikkers.
Ik ben Jelle Bakker, 37 jaar oud en heb een vorm van autisme. Ik woon in Wervershoof (onder Medemblik) en mijn werk is op het WFO terrein vlak bij Action distributiecentrum. Fietsen is een van mijn hobby's naast het maken van knikkerbanen en knikkerraces video's op Youtube. Ook gebruik ik de fiets in combinatie met de trein (voor de covid crisis) om naar zwemparadijzen te reizen.
Ik (Jelle) heb een maandje terug een 2e hands Challenge Chamsin gekocht via marktplaats en deze bevalt mij goed.
De reden dat ik een ligfiets heb aangeschaft is dat ik toch wat sneller wil dan een normale e-bike maar een Speed Pedelec heb je weer een rijbewijs nodig en je mag daarmee niet op alle fietspaden rijden, en automobilisten schatten de snelheid van die dingen slecht in. Ligfietsen en velomobielen daarentegen zijn zeldzamer en automobilisten gaan daar voorzichtiger mee om.
Met mijn Chamsin rij ik al gauw 25 tot 27 km/h met wind tegen en boven 35 km/h met wind mee, uiteraard rij ik langzamer binnen bebouwde kom en waar veel verkeer is. Een deel van mijn route is over een bedrijventerrein met veel vrachtwagens en waar verkeer van rechts voorrang heeft. Ik heb de Chamsin (met bagagedrager) uitgerust met een toptas om makkelijk spullen mee te nemen en wat extra aerodynamica. Een tailbox is duur en lastig te krijgen en bovendien weet ik niet of het wel past. Wel moet ik een hoofdsteun erop zetten en de derailleur laten afstellen.
Naast mijn Chamsin heb ik ook een elektrische vouwfiets die ik gratis in de trein kan meenemen.
In de nabije toekomst overweeg ik ook een velomobiel (DF of Quest XS) aan te schaffen maar omdat ik tijdelijk bij mijn ouders woon, heb ik geen ruimte daarvoor in de schuur. In mijn opinie is een Velomobiel een duurzaam alternatief van de Speed Pedelec, brommer en wellicht zelfs de auto als de infrastructuur goed is.
Ik ben Jelle Bakker, 37 jaar oud en heb een vorm van autisme. Ik woon in Wervershoof (onder Medemblik) en mijn werk is op het WFO terrein vlak bij Action distributiecentrum. Fietsen is een van mijn hobby's naast het maken van knikkerbanen en knikkerraces video's op Youtube. Ook gebruik ik de fiets in combinatie met de trein (voor de covid crisis) om naar zwemparadijzen te reizen.
Ik (Jelle) heb een maandje terug een 2e hands Challenge Chamsin gekocht via marktplaats en deze bevalt mij goed.
De reden dat ik een ligfiets heb aangeschaft is dat ik toch wat sneller wil dan een normale e-bike maar een Speed Pedelec heb je weer een rijbewijs nodig en je mag daarmee niet op alle fietspaden rijden, en automobilisten schatten de snelheid van die dingen slecht in. Ligfietsen en velomobielen daarentegen zijn zeldzamer en automobilisten gaan daar voorzichtiger mee om.
Met mijn Chamsin rij ik al gauw 25 tot 27 km/h met wind tegen en boven 35 km/h met wind mee, uiteraard rij ik langzamer binnen bebouwde kom en waar veel verkeer is. Een deel van mijn route is over een bedrijventerrein met veel vrachtwagens en waar verkeer van rechts voorrang heeft. Ik heb de Chamsin (met bagagedrager) uitgerust met een toptas om makkelijk spullen mee te nemen en wat extra aerodynamica. Een tailbox is duur en lastig te krijgen en bovendien weet ik niet of het wel past. Wel moet ik een hoofdsteun erop zetten en de derailleur laten afstellen.
Naast mijn Chamsin heb ik ook een elektrische vouwfiets die ik gratis in de trein kan meenemen.
In de nabije toekomst overweeg ik ook een velomobiel (DF of Quest XS) aan te schaffen maar omdat ik tijdelijk bij mijn ouders woon, heb ik geen ruimte daarvoor in de schuur. In mijn opinie is een Velomobiel een duurzaam alternatief van de Speed Pedelec, brommer en wellicht zelfs de auto als de infrastructuur goed is.