22-Oct-2020, 05:40 PM
Beste Jeroen,
Bedankt voor het aanbod, maar ik woon 100 km bij jou vandaan. In mijn werkzame leven heb ik veel auto's onderzocht die bij zeer zware ongevallen betrokken waren geraakt en waarbij een niet symmetrisch remsysteem op één as de oorzaak was van dodelijk en zwaar lichamelijk letsel.
Heb ook auto's onderzocht met een diagonaal gescheiden remsysteem met een negatieve schuurstraal. Valt hierbij één circuit uit, dan blijft daarmee een redelijke noodrem over.
Het is mogelijk dat een trike, met fusee-besturing en een kleine negatieve schuurstraal, één wiel geremd redelijk recht blijft. Ook bij een zware remming of een noodstop. Wel met het risico dat je niet meer remt met je rem, maar met je band op het wegdek. Voordeel is dat je regelmatig een band moet wisselen en nooit op oude rubbers rijdt.![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Ik bedien met twee handen tegelijk de beremde voorwielen. Kan net zo krachtig als met één hand per wiel. Wel het voordeel dat de remkracht op beide wielen nagenoeg gelijk is. Ook bij een noodstop.
Bedankt voor het aanbod, maar ik woon 100 km bij jou vandaan. In mijn werkzame leven heb ik veel auto's onderzocht die bij zeer zware ongevallen betrokken waren geraakt en waarbij een niet symmetrisch remsysteem op één as de oorzaak was van dodelijk en zwaar lichamelijk letsel.
Heb ook auto's onderzocht met een diagonaal gescheiden remsysteem met een negatieve schuurstraal. Valt hierbij één circuit uit, dan blijft daarmee een redelijke noodrem over.
Het is mogelijk dat een trike, met fusee-besturing en een kleine negatieve schuurstraal, één wiel geremd redelijk recht blijft. Ook bij een zware remming of een noodstop. Wel met het risico dat je niet meer remt met je rem, maar met je band op het wegdek. Voordeel is dat je regelmatig een band moet wisselen en nooit op oude rubbers rijdt.
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Ik bedien met twee handen tegelijk de beremde voorwielen. Kan net zo krachtig als met één hand per wiel. Wel het voordeel dat de remkracht op beide wielen nagenoeg gelijk is. Ook bij een noodstop.