23-Oct-2020, 02:11 PM
De Alleweder heeft één remhendel met in de kabelbevestiging een balans. Die balans kan bewegen en verdeelt de remkracht over de twee remkabels van de voorremmen. Ik heb handschoenmaat 12 en kan met beide wijs- en middelvingers de trommelremmen als het moet laten blokkeren.
Heb vroeger oude Volkswagens afgesteld met volledig mechanisch bediende remmen met 3 balansen. Eén voor de verdeling vóór en achter en daarachter twee balansen. Eén voor links en rechts op de vooras en één voor links en rechts op de achteras.
Als je een forse maat banden wilt monteren, dan is de ruimte in de wielkasten beperkt. Maar bij optimale "fabrieksafstelling" hou je voldoende ruimte over voor stuuruitslag en is camber en caster prima in gewaarborgd. Als je het goed doet, dan staan de wielen redelijk binnen de open wielkasten
Met de laatste alinea ben ik het eens. Vele grote merken VM hebben gekozen voor (bijna) dezelfde veerpoten. Niet voor niets. Dat de spoorbreedten verschillen zal te maken hebben met open of gesloten wielkasten. Maar binnen de (zelfdragende) carrosserie is ook gewerkt aan een optimale binnenruimte tussen de wielkasten, in de wielkasten en een zo klein mogelijk frontaal oppervlak.
Heb vroeger oude Volkswagens afgesteld met volledig mechanisch bediende remmen met 3 balansen. Eén voor de verdeling vóór en achter en daarachter twee balansen. Eén voor links en rechts op de vooras en één voor links en rechts op de achteras.
Als je een forse maat banden wilt monteren, dan is de ruimte in de wielkasten beperkt. Maar bij optimale "fabrieksafstelling" hou je voldoende ruimte over voor stuuruitslag en is camber en caster prima in gewaarborgd. Als je het goed doet, dan staan de wielen redelijk binnen de open wielkasten
Met de laatste alinea ben ik het eens. Vele grote merken VM hebben gekozen voor (bijna) dezelfde veerpoten. Niet voor niets. Dat de spoorbreedten verschillen zal te maken hebben met open of gesloten wielkasten. Maar binnen de (zelfdragende) carrosserie is ook gewerkt aan een optimale binnenruimte tussen de wielkasten, in de wielkasten en een zo klein mogelijk frontaal oppervlak.