29-Oct-2020, 07:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Oct-2020, 07:30 PM door Burley1979.)
Voor een ravemen PR1200 met dim en grootlicht functie en afstandbediening en achter een ravemen cl06 met waarschuwing voor achteropkomend verkeer en remlicht functie.
Voor nachtelijke tochten een BBB scope 800 met aparte acccu. Deze verlicht de hele omgeving zoals op filmpjes te zien is.
Een go pro mount erop plakken en je hebt helmverlichting die op een go pro mount past dan heb je gelijk voor en achter verlichting.
Hoef je geen gaten te zagen en ben je toch goed verlicht.
Ik denk dat je nog niet bekend bent met verlichting van lupine de sl7 heeft een niet verblindende bundel van 900 Lumen met groot en dimlicht en STVZO gekeurd.
De lupine Alpha heeft 7500 Lumen en als je die vol aanzet dan geef je zelf een auto met groot licht het nakijken.
Als ik een tegenligger met groot licht heb dan zet ik zelf met mijn ravemen PR 1200 op de groot licht functie en dan zie je ook de auto al weer dimmen. Werkt prima.
Eigenlijk zou elke fietsverlichting die functie met afstandsbediening moeten hebben.
Voor nachtelijke tochten een BBB scope 800 met aparte acccu. Deze verlicht de hele omgeving zoals op filmpjes te zien is.
(29-Oct-2020, 12:34 PM)Hoekie schreef: Een QuattroVelo heeft al veel verlichting door dubbel voor en triple achter. Al de nodige complimenten ontvangen.
Desondanks zit ik er (al een tijdje) aan te denken voor verlichting op de muts. Wil alleen eigenlijk geen gat maken.
Een go pro mount erop plakken en je hebt helmverlichting die op een go pro mount past dan heb je gelijk voor en achter verlichting.
Hoef je geen gaten te zagen en ben je toch goed verlicht.
(29-Oct-2020, 04:47 PM)Theo Mol schreef: Nee, van autokoplampen win je het niet. Het is te veel licht en ook nog eens geconcentreerd op de plaats waar je als fietser (nu eenmaal) bent.
Ik heb er ook last van en ik word er wel eens boos om, maar die tegenliggers kunnen er ieder voor zich ook niets aan doen. Linksliggende fietspaden vermijden in het donker werkt nog het beste.
Tegen de verblinding heb ik wel eens de tip gelezen een oog dicht te doen tot de tegenligger voorbij is, dan zou je nog één grote pupil hebben voor het donker. Ik heb het nooit zo vaak kunnen doen dat ik weet of het helpt. Misschien kun je een deel van je vizier afplakken om achter weg te duiken.
Verder ben ik van mening dat veel autolichten te fel zijn, ook als autorijder heb ik daar last van.
Verblindend licht is illegaal, maar als ze 't allemaal hebben denk ik niet dat ik daarvan een punt kan maken.
Ik denk dat je nog niet bekend bent met verlichting van lupine de sl7 heeft een niet verblindende bundel van 900 Lumen met groot en dimlicht en STVZO gekeurd.
De lupine Alpha heeft 7500 Lumen en als je die vol aanzet dan geef je zelf een auto met groot licht het nakijken.
Als ik een tegenligger met groot licht heb dan zet ik zelf met mijn ravemen PR 1200 op de groot licht functie en dan zie je ook de auto al weer dimmen. Werkt prima.
Eigenlijk zou elke fietsverlichting die functie met afstandsbediening moeten hebben.