30-Oct-2020, 02:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Oct-2020, 02:14 PM door Burley1979.)
Een foto zegt meer dan 1000 woorden maar hierbij mijn lichtbeeld.
Het lichtbeeld van mijn ravemen PR1200 op de middelste stand in dimlicht modus. Dan is de bundel afgevlakt zodat tegenliggers geen last hebben, ook de ledkleur is niet helder wit maar iets gelig.
Lichtbeeld van een BBB scope met 800 Lumen op een lowracer. Deze heeft geen afgevlakte bundel en is ideaal als er echt helemaal geen licht is of je op slechte wegen rijd.
Beide lampen hebben een brede bundel zodat je de berm ook goed ziet.
Nieuwe verlichting hebben vaak ook een dagrijdfunctie zoals auto's en dat is best een goede verbetering. Nog mooier zou zijn als de wet word aangepast en er alleen gekeurde verlichting op een fiets word gevoerd zoals in Frankrijk en Duitsland. Dan ben je af van verlichting die je niet kan zien en wegwerp lampjes en van de hele felle MTB verlichting voor in de bossen.
Het lichtbeeld van mijn ravemen PR1200 op de middelste stand in dimlicht modus. Dan is de bundel afgevlakt zodat tegenliggers geen last hebben, ook de ledkleur is niet helder wit maar iets gelig.
Lichtbeeld van een BBB scope met 800 Lumen op een lowracer. Deze heeft geen afgevlakte bundel en is ideaal als er echt helemaal geen licht is of je op slechte wegen rijd.
Beide lampen hebben een brede bundel zodat je de berm ook goed ziet.
Nieuwe verlichting hebben vaak ook een dagrijdfunctie zoals auto's en dat is best een goede verbetering. Nog mooier zou zijn als de wet word aangepast en er alleen gekeurde verlichting op een fiets word gevoerd zoals in Frankrijk en Duitsland. Dan ben je af van verlichting die je niet kan zien en wegwerp lampjes en van de hele felle MTB verlichting voor in de bossen.