De DF4 volg ik ook met grote interesse. Niet om te switchen maar puur uit interesse. Er schijnt nog een derde vierwiel velomobiel ontwikkeld te worden volgens een bericht op velomobilforum.de. Zonder in te gaan welk merk dat is.
Ah ja, een paar weken geleden heb ik een mini viziertje (zie ook ander topic) tussen de spiegels geplaatst. De luchtstroom gaat nu duidelijk, net als bij volledige racekappen, over de kap. In plaats van deels in het gezicht/deels over de kap. Duidelijk in de pedalen te voelen; efficiënter/sneller. Als ook in temperatuur te voelen. Aanrader.
Schijnt idd niet zoveel in snelheid uit te maken. Meer voor bergop dat er verschil is.
Een A7 schijnt wel veel beter tegen zijwind/vlagen te kunnen. Heb ik zelf niet kunnen testen.
Een van de hoofdredenen voor mij om voor een QV te gaan.
Ga gewoon proefrijden in verschillende modellen. Is altijd vrijblijvend. Het gevoel in de fiets is ook super belangrijk.
Ah ja, een paar weken geleden heb ik een mini viziertje (zie ook ander topic) tussen de spiegels geplaatst. De luchtstroom gaat nu duidelijk, net als bij volledige racekappen, over de kap. In plaats van deels in het gezicht/deels over de kap. Duidelijk in de pedalen te voelen; efficiënter/sneller. Als ook in temperatuur te voelen. Aanrader.
(05-Nov-2020, 09:38 PM)jellebakker83 schreef: Zo te lezen is de A7 niet sneller dan de DF?
In eerste instantie wil ik een VM met open wielkasten voor betere wendbaarheid en makkelijker voorbanden verwisselen, maar de XS blinkt uit in stabiliteit bij zijwind. En ik ben ook benieuwd of de After7 en Snoek goede en interessante VM's zijn.
Schijnt idd niet zoveel in snelheid uit te maken. Meer voor bergop dat er verschil is.
Een A7 schijnt wel veel beter tegen zijwind/vlagen te kunnen. Heb ik zelf niet kunnen testen.
Een van de hoofdredenen voor mij om voor een QV te gaan.
Ga gewoon proefrijden in verschillende modellen. Is altijd vrijblijvend. Het gevoel in de fiets is ook super belangrijk.