30-Nov-2020, 09:40 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Nov-2020, 09:49 PM door kuŝbiciklo.)
Kinetisch verlies treedt op wanneer een lichaam van snelheid verandert. Op de fiets rijd je nooit 100% exact dezelfde snelheid als je losse power strokes hebt. Want tussen de power strokes heb je een dood punt waar je decelereert door alle vormen van wrijving. Acceleratie en deceleratie afwisselend zorgen voor energieverlies.
Ja er zijn twee sneks met hun eigen vrijloop he.
Die opmerking heb ik iemand nog niet eerder horen plaatsen over de klassieke roeifiets. Bij een roeifiets oscilleert de totale massa van de torso ook nog! Maar iedereen zal onderkennen dat de massa van een been verbleekt tov. de massa van het gehele voertuig+berijder. Sowieso is discutabel of de constante beweging van de voet, onderbeen rond een cirkel bij roterende cranks (constante verandering van richting!) plus de oscillatie van het bovenbeen zo veel minder kinetische energie kost dan een lineaire oscillatie zoals we zien bij de linear Snek bike.
Knieen hebben met het uitsmeren van de powerstroke weinig van doen. Maar goed, als u het niet ziet, dan ziet u het niet.
(30-Nov-2020, 09:39 PM)PietV* schreef: Bij de Linear Snek Record Bike kunnen de benen onafhankelijk van elkaar een snek aandrijven.
Ja er zijn twee sneks met hun eigen vrijloop he.
(30-Nov-2020, 09:39 PM)PietV* schreef: Nog meer dan bij het fietsen wordt per been, knie, onderbeen, enkel en voet, vóór en na elke trap volledig tot stilstand gebracht. Over kinetisch verlies gesproken.
Die opmerking heb ik iemand nog niet eerder horen plaatsen over de klassieke roeifiets. Bij een roeifiets oscilleert de totale massa van de torso ook nog! Maar iedereen zal onderkennen dat de massa van een been verbleekt tov. de massa van het gehele voertuig+berijder. Sowieso is discutabel of de constante beweging van de voet, onderbeen rond een cirkel bij roterende cranks (constante verandering van richting!) plus de oscillatie van het bovenbeen zo veel minder kinetische energie kost dan een lineaire oscillatie zoals we zien bij de linear Snek bike.
(30-Nov-2020, 09:39 PM)PietV* schreef: De Stringbike heeft een trapas met aan elke kant een bovenste en onderste dode punt van de crank. Net al bij het fietsen worden de knieën bij elke omwenteling 4 keer tot stilstand gebracht. En dus geen overlap in trapenergie.
Knieen hebben met het uitsmeren van de powerstroke weinig van doen. Maar goed, als u het niet ziet, dan ziet u het niet.