Beste Kuŝbiciklo,
Ik probeer het kort te houden en heb geen zin om alles te quoten, maar uit je betogen mag ik opmaken dat bij trappende en optrekkende bewegingen van benen geen voortdurende overlap aan kinetische energie kan wordt gegenereerd.
Dat er op beide fietsen geen sprake is van een continue variabele transmissie |(CVT), maar van een variabele transmissie (VT). Krijg je ook bij een ovaal kettingwiel.
De aandrijving van zowel de Stringbike als de Linear Snek Record Bike dode punten heeft. Dat een deel van de kinetische energie door de benen opgewekt, deels verloren gaat in de beweging van die benen en de rest kinetische energie aan weerstanden van transmissie-, rol-, hellings- en luchtweerstand. Dus omgezet in warmte.
Dat de been- en sledebewegingen op een roeifiets meer energieverlies opleveren, dan een roterende beweging van de trappers.
Dat de roterende bewegingen van de kettingwielen en cranks met trappers en de voeten plus de rondgaande beweging van de ketting werken als een "vliegwiel" en een veel efficiëntere transmissie is dan welke aandrijving dan ook.
Kende je deze al: https://www.youtube.com/watch?v=ldcdiu82...AZINGWORLD
Ook hier dezelfde dode punten als bij het roeifietsen en de dode punten bij de cranks van de achteras. Ik verwacht geen verbeteringen in de huidige race en snelle ligfietsen m.b.t. de aandrijving.
Ik probeer het kort te houden en heb geen zin om alles te quoten, maar uit je betogen mag ik opmaken dat bij trappende en optrekkende bewegingen van benen geen voortdurende overlap aan kinetische energie kan wordt gegenereerd.
Dat er op beide fietsen geen sprake is van een continue variabele transmissie |(CVT), maar van een variabele transmissie (VT). Krijg je ook bij een ovaal kettingwiel.
De aandrijving van zowel de Stringbike als de Linear Snek Record Bike dode punten heeft. Dat een deel van de kinetische energie door de benen opgewekt, deels verloren gaat in de beweging van die benen en de rest kinetische energie aan weerstanden van transmissie-, rol-, hellings- en luchtweerstand. Dus omgezet in warmte.
Dat de been- en sledebewegingen op een roeifiets meer energieverlies opleveren, dan een roterende beweging van de trappers.
Dat de roterende bewegingen van de kettingwielen en cranks met trappers en de voeten plus de rondgaande beweging van de ketting werken als een "vliegwiel" en een veel efficiëntere transmissie is dan welke aandrijving dan ook.
Kende je deze al: https://www.youtube.com/watch?v=ldcdiu82...AZINGWORLD
Ook hier dezelfde dode punten als bij het roeifietsen en de dode punten bij de cranks van de achteras. Ik verwacht geen verbeteringen in de huidige race en snelle ligfietsen m.b.t. de aandrijving.