01-Dec-2020, 11:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Dec-2020, 11:01 PM door 365cycle.)
Ik gebruik in m'n QuattroVelo inderdaad ook van die LiPo's. Die hebben inderdaad weinig moeite met hoge laadstromen. Heb er ooit 2 niet afgezekerd aan elkaar geprikt (per ongeluk) - dat gaat hard genoeg om een 6mm dikke kabelkern te smelten Daar lopen ze overigens wel schade van op. Een 5 Ah accu (die vaak toch wel 5,2 Ah laadde, ondanks dat ik 'm nooit helemaal leeg laat gaan) was ineens gereduceerd tot zo'n 2,5 Ah capaciteit. De andere mag meer stroom leveren en heeft het goed overleefd.
Je kan ze ook gebruiken om de auto te starten indien nodig M'n krachtigste mag 180A leveren (3S dus 12,6V helemaal vol, rond de 9,5 beschouw ik ze als "leeg").
Overigens klagen automobilisten hier nog altijd dat ze me niet goed zien, en als het dat niet is dan is m'n licht te fel en verblind ik ze (2x 150 Lux dus dat is waarschijnlijker - zie m'n avatar). Moeilijke lui, in die grote vierwielers ;-)
Je kan ze ook gebruiken om de auto te starten indien nodig M'n krachtigste mag 180A leveren (3S dus 12,6V helemaal vol, rond de 9,5 beschouw ik ze als "leeg").
Overigens klagen automobilisten hier nog altijd dat ze me niet goed zien, en als het dat niet is dan is m'n licht te fel en verblind ik ze (2x 150 Lux dus dat is waarschijnlijker - zie m'n avatar). Moeilijke lui, in die grote vierwielers ;-)