02-Dec-2020, 03:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Dec-2020, 04:40 PM door kuŝbiciklo.)
(01-Dec-2020, 11:05 PM)PietV* schreef: Bij het ritmisch bewegen van de benen is er helemaal geen overlap.
Tja, als u het gewoon niet ziet... Je zou zelfs op de Linear Snek kunnen fietsen als een gewone roeifiets! Dan heb je 100% overlap, maar natuurlijk wel een lang dood punt zoals bekend is bij gewone roeifietsen. Het is de middeweg die je moet bewandelen namelijk. Kost vast wat oefenen.
(01-Dec-2020, 11:05 PM)PietV* schreef: Voor het beklimmen van hellingen heb je met dezelfde inspanning meer trapvermogen met de veel efficiëntere kettingaandrijving.
Ik heb geen aanwijzingen gezien waarom een Dyneema koord zo veel minder efficient dan een ketting is. Heeft u wellicht literatuur?
(01-Dec-2020, 11:05 PM)PietV* schreef: Efficiëntie is het grote plaatje.
En efficiency omvat veel meer dan alleen de ketting en tandwielen. Aerodynamica bijvoorbeeld ;-) Derk Thijs zegt zelf dat een Linear Snek in een velomobiel een kleiner frontaal oppervlak toelaat.
(01-Dec-2020, 11:05 PM)PietV* schreef: Squat en jitter zijn geen fietstermen en doen zich ook niet voor.
Jitter is een term die van toepassing is op een electronisch signaal. Hoe ik aan dit electronisch signaal zou komen heb ik hierboven beschreven.
Squat is wel degelijk een (lig)fietsterm. HP Velotechnik is ten slotte zo trots op hun "No squat" design.
Daarnaast zou dit artikel u wellicht interesseren: http://members.home.nl/vd.kraats/recumbent/pogo.html