(04-Dec-2020, 12:11 AM)365cycle schreef: Dat de ligfiets beter sneller is, dat klopt inderdaad. Maar dat betekent totaal niet dat wat op Battle Mountain sneller is, in het dagelijks verkeer ook sneller én beter is.Heb ik nooit beweerd. Alles wat wordt toegepast in een F1 bolide van circa 10.000.000 euro, kan niet 1 op1 worden toegepast in een productie auto.
(04-Dec-2020, 12:11 AM)365cycle schreef:Uiteraard moet het duurzaam en betaalbaar zijn. Onze besloten ligfietsen worden niet opgevangen bij elke stop, daarom rijden driewielers. En we niet met een camera op het dak.(02-Dec-2020, 02:10 PM)PietV* schreef: De studenten van de Technisch Universiteiten verrichten prima onderzoek. Denk maar aan de schuivende cassette, i.p.v. een derailleur. Voor een strakke en rechte kettinglijn.Dat doen ze zeker, maar dat alle zaken die zij uitvinden toepasbaar zijn in onze fietsen óf dat zaken die zij laten liggen in onze fietsen géén winst opleveren, is geen zekerheid.
(02-Dec-2020, 02:10 PM)PietV* schreef: Een efficiëntere transmissie levert per definitie een hogere snelheid op.
(04-Dec-2020, 12:11 AM)365cycle schreef: Niet een erg wetenschappelijke benadering, Piet. Dat is alleen zo als alle ándere factoren ook gelijk blijven. Anders zou het verhogen van de ligfiets om een rechte kettinglijn zonder kettingrollen te kunnen realiseren per definitie een hogere snelheid opleveren, net als een kettinglijn zonder derailleur of versnellingen.Ik heb me beperkt tot het onderwerp "Nieuw soort aandrijving??" Uiteraard met gelijkblijvende waarden van andere weerstanden. Dan steekt de kettingaandrijving er met kop en schouders boven uit.
Je hebt gelijk dat de luchtweerstand een veel grotere rol speelt. Het gewicht voor acceleratie en helling en de banden voor de rolweerstand.
Maar wil je met M5 regel, Meer Meters Met Minder Moeite, scoren, dan zit daar ook een kettingaandrijving bij. Net als bij Battle Mountain.