19-Dec-2020, 01:28 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Dec-2020, 01:32 AM door Lopopodium.)
Toch mooi dat je zulke afstanden nog fietst met dit weer. Met temperaturen onder de 10C merk ik dat de kou toch iets teveel en te snel binnensijpelt als ik op de ligfiets ben. De luchtstroom is gewoon wat anders dan op een conventionele fiets, heb ik het idee, dat het veel meer warmte van je lichaam afroomt dan op een conventionele fiets. Maar op de ligfiets heb ik geen jas aan. Dat vind ik erg oncomfortabel fietsen, want dan zit de stof ten hoogte van de buik telkens tegen het stuur aan te schuren. Een extra shirt als het fris is heb ik op de ligfiets aan, dan zit de stof niet in de weg. Op de conventionele fiets heb ik tijdens mijn tochten wel een jas aan. Dat zal ook wel wat schelen in koubeleving.
Die lange tochten doe ik al een maand niet meer. Ik houd het nu bij korte tochten van 40 kilometer op mijn stadsfietsje. Een beetje conditie ophouden zodat ik eind februari / maart weer gelijk 100+ kilometer kan op de ligfiets. Vind het ook niet erg die lange tochten even een maand of drie / vier te laten voor wat het is. De dag qua licht is al zo kort, en als je vijf uur van huis bent blijft er ook geen tijd meer over om iets anders buiten te doen.
Die lange tochten doe ik al een maand niet meer. Ik houd het nu bij korte tochten van 40 kilometer op mijn stadsfietsje. Een beetje conditie ophouden zodat ik eind februari / maart weer gelijk 100+ kilometer kan op de ligfiets. Vind het ook niet erg die lange tochten even een maand of drie / vier te laten voor wat het is. De dag qua licht is al zo kort, en als je vijf uur van huis bent blijft er ook geen tijd meer over om iets anders buiten te doen.