03-Jan-2021, 08:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Jan-2021, 08:53 PM door 365cycle.)
Zonder één van jullie van egoïsme te willen betichten moeten we met dit soort zaken oppassen dat er geen zogenaamde NIMBY-situatie ontstaat. Niet alleen v.w.b. een achtertuin, maar ook je bagagedrager.
Als we het FIETSPAD-bord gaan gebruiken op een route die goed bruikbaar is als doorgaande fietsroute, dan kan een speed pedelec er dus niet terecht. Wat wel wenselijk is, want hoewel ik liever geen speed pedelecs tegenkom op een pad waar ik met m'n zoontje fiets, zie ik die nog altijd liever dan een heftig rokend scootertje of een auto.
We zullen met z'n allen dingen moeten gaan veranderen om te zorgen dat er heel veel minder auto gereden wordt. Zoals Burley hier ooit aanhaalde kunnen we (nog) niet overal en in alle situaties helemaal zonder auto, en dat zal betekenen dat de druk dus meer op gebieden waar dat wél kan komt te liggen.
Hier en daar gaat dat gewoon een beetje pijn doen. So be it.
Wat in bovengenoemde situatie noodzakelijk lijkt is:
- opnieuw het geluid laten horen dat voertuigen met een verbrandingsmotor apart verbieden mogelijk moet zijn;
- een groep vormen en bindende afspraken maken met de gemeente over de vorm van handhaving die hier toegepast gaat worden, wanneer dit geëvalueerd wordt en wat er gedaan wordt als de situatie na evaluatie onvoldoende blijkt.
Als de gemeente daar per se een breed fietspad wil neerleggen, dan komt het er. De geschiedenis leert ons helaas dat er altijd wel een juridische weg te vinden is om het tóch voor elkaar te krijgen. Ik zou het dan liever onder m'n eigen voorwaarden zien...
Als we het FIETSPAD-bord gaan gebruiken op een route die goed bruikbaar is als doorgaande fietsroute, dan kan een speed pedelec er dus niet terecht. Wat wel wenselijk is, want hoewel ik liever geen speed pedelecs tegenkom op een pad waar ik met m'n zoontje fiets, zie ik die nog altijd liever dan een heftig rokend scootertje of een auto.
We zullen met z'n allen dingen moeten gaan veranderen om te zorgen dat er heel veel minder auto gereden wordt. Zoals Burley hier ooit aanhaalde kunnen we (nog) niet overal en in alle situaties helemaal zonder auto, en dat zal betekenen dat de druk dus meer op gebieden waar dat wél kan komt te liggen.
Hier en daar gaat dat gewoon een beetje pijn doen. So be it.
Wat in bovengenoemde situatie noodzakelijk lijkt is:
- opnieuw het geluid laten horen dat voertuigen met een verbrandingsmotor apart verbieden mogelijk moet zijn;
- een groep vormen en bindende afspraken maken met de gemeente over de vorm van handhaving die hier toegepast gaat worden, wanneer dit geëvalueerd wordt en wat er gedaan wordt als de situatie na evaluatie onvoldoende blijkt.
Als de gemeente daar per se een breed fietspad wil neerleggen, dan komt het er. De geschiedenis leert ons helaas dat er altijd wel een juridische weg te vinden is om het tóch voor elkaar te krijgen. Ik zou het dan liever onder m'n eigen voorwaarden zien...