11-Jan-2021, 11:23 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Jan-2021, 11:49 AM door 365cycle.)
PietV, ik ben het met je laatste bericht echt niet eens. De schermen over de open wielkasten tellen wel degelijk mee. I quote: "Bestuurders van fietsen op meer dan twee wielen die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter en van fietsen met aanhangwagen die met inbegrip van de lading breder zijn dan 0,75 meter mogen de rijbaan gebruiken."
Als het al als lading gezien wordt mag het dus ook gewoon, en er is geen enkele manier om die lading zo te vervoeren dat de breedte kleiner is dan 0,75 meter. Als dit al als lading gezien wordt dan - ik kan me niet voorstellen dat het anders beschouwd wordt dan als onderdeel van het voertuig. Kijk bijvoorbeeld even naar deze auto's. De Audi RS6 heeft echt bredere schermen dan de A6, de Allroad heeft de standaard schermen maar met een (foeilelijke) plastic verbreder op de rand. Een bevestigingsdeel dat geen enkele functie dient, behalve het verbreden van de auto. Het gevolg daarvan is niet alleen dat de breedte van de auto toeneemt (de spiegels zijn expliciet uitgezonderd en tellen dus niet mee!), je mag daardoor ook velgen monteren die onder de normale A6 niet mogen omdat ze te ver uit de wielkasten komen.
Wat betreft wijzigingen die niet door de constructeur zijn gedaan: Ook deze rijdende alien is hier volledig legaal op de weg te zetten.
Of een inklapbare "fopper" ook door iedere agent en rechter zo wordt bekeken weet ik niet (in het ergste geval pak je een boete en vecht je 'm later aan), maar een setje dagrijverlichting aan de zijkant van de fiets maakt wel degelijk onderdeel uit van het voertuig.
Nu even iets anders: Zullen we nu dan ook ophouden met klagen over de breedte van de Hilgo en het over de rest van de fiets gaan hebben?
Als het al als lading gezien wordt mag het dus ook gewoon, en er is geen enkele manier om die lading zo te vervoeren dat de breedte kleiner is dan 0,75 meter. Als dit al als lading gezien wordt dan - ik kan me niet voorstellen dat het anders beschouwd wordt dan als onderdeel van het voertuig. Kijk bijvoorbeeld even naar deze auto's. De Audi RS6 heeft echt bredere schermen dan de A6, de Allroad heeft de standaard schermen maar met een (foeilelijke) plastic verbreder op de rand. Een bevestigingsdeel dat geen enkele functie dient, behalve het verbreden van de auto. Het gevolg daarvan is niet alleen dat de breedte van de auto toeneemt (de spiegels zijn expliciet uitgezonderd en tellen dus niet mee!), je mag daardoor ook velgen monteren die onder de normale A6 niet mogen omdat ze te ver uit de wielkasten komen.
Wat betreft wijzigingen die niet door de constructeur zijn gedaan: Ook deze rijdende alien is hier volledig legaal op de weg te zetten.
Of een inklapbare "fopper" ook door iedere agent en rechter zo wordt bekeken weet ik niet (in het ergste geval pak je een boete en vecht je 'm later aan), maar een setje dagrijverlichting aan de zijkant van de fiets maakt wel degelijk onderdeel uit van het voertuig.
Nu even iets anders: Zullen we nu dan ook ophouden met klagen over de breedte van de Hilgo en het over de rest van de fiets gaan hebben?