12-Jan-2021, 07:23 AM
(11-Jan-2021, 05:34 PM)pflipp schreef: Blijft idd grappig hoe eea nooit het hardnekkig hoofdonderwerp bleef bij de invoering van de DF en Alpha7
Was voor mij in eerste instantie wel degelijk een argument om geen DF te willen.
Later realiseerde ik mij dat ik hier in het oosten van het land sowieso al heel vaak op de rijbaan rijd, omdat er geen fietspaden zijn. Langs provinciale/80km wegen liggen vaak mooie en brede fietspaden en dan heb ik niets op de rijbaan te zoeken.
Heel soms heb ik dus pech, maar meestal pakt het gewoon goed uit.
Nu weer de Hilgo. Mooi of lelijk is nog steeds zeer persoonlijk. Ik vind het schakelsysteem wel geniaal.
De smurfenmuts vind ik net zoals die van de Mango en de Quest, te klein.
Veel mensen weten niet dat de Quest in eerste instantie helemaal geen smurfenmuts had. In de windtunnel bleek toen dat er te veel wervelingen ontstonden op het moment dat er een bestuurder/poppetje in de fiets/het model werd geplaatst. Daarna is de muts toegevoegd.
De smurfenmuts van de Strada en de DF/Alpha7/EvoK/Milan vind ik ook meer veiligheid bieden voor de bestuurder.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler