18-Jun-2017, 07:41 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Jun-2017, 07:18 AM door ErikvanD.)
Nou, de kop is eraf... Vandaag eerst vrijwel de gehele dag aan de racer gesleuteld. Fiets gesplitst, voorwiel in de montage standaard en aan de gang. De pedalen zijn echt op. Het voortandwiel, de cassette en de derailleur zijn echter nog prima. De derailleur is zelfs nog als nieuw, al is het wel een 9 speed i.c.m. een 8 speed cassette.
Ook de SRAM dual drive is nog in prima staat. Best een goed concept zo'n drie versnellingsnaaf i.c.m. een cassette! Alleen de clickbox is aan vervanging toe.
Wel handig, dat deelbare frame!
De voorrem bleek nog zodanig te stellen dat deze goed remt, de achterrem... Nou ja, hij vertraagt.
Daarna het stuur met veel geweld enigszins gericht en daarna ondersteboven gemonteerd. Op die manier is er net wat meer ruimte voor je handen naast het zitje.
Het laatste waar ik de nodige tijd mee kwijt ben geweest is het balhoofd. Het voorframe van de fiets stond duidelijk naar rechts en het bleek dat de plaat met de diabolo (die de stuuruitslag beperkt) scheef zat. Na demontage van het balhoofd bleek dat dit zeker nog meer aandacht nodig heeft. Het heeft waarschijnlijk lang los gezeten waardoor zowel het frame als de balhoofdpen flink zijn ingesleten. Ik krijg het nu niet spelingsvrij gemonteerd... Maar het voorframe staat in ieder geval rechter nu.
En toen was het grote moment daar... Fiets op de fietsendrager en op naar een dichtbij gelegen verlaten parkeerplaats om de fiets eindelijk te proberen... EN WAT VIEL DAT TEGEN!!! Het alsof je opnieuw moet leren fietsen...Bij het fietsen bleek hij nog steeds veel te lang te staan (en uiteraard had ik geen gereedschap bij me).
Even stallen tussen de pogingen door...
De fiets trok heel erg naar rechts. Of dat nu aan het balhoofd ligt of aan het extra gewicht aan de rechterzijde van het wiel of aan ongelijke kracht in mijn benen of gewoon aan mijn gestuntel... Dat weet ik niet. Wel ging ik bij linkerbochten steeds op mijn plaat... Na de laatste valpartij die resulteerde in een kapotte knie en een dubbelgeklapte duimnagel vond ik het tijd om onder de douche te stappen. Volgende keer gaat het hopelijk beter..
Auw...
Ook de SRAM dual drive is nog in prima staat. Best een goed concept zo'n drie versnellingsnaaf i.c.m. een cassette! Alleen de clickbox is aan vervanging toe.
Wel handig, dat deelbare frame!
De voorrem bleek nog zodanig te stellen dat deze goed remt, de achterrem... Nou ja, hij vertraagt.
Daarna het stuur met veel geweld enigszins gericht en daarna ondersteboven gemonteerd. Op die manier is er net wat meer ruimte voor je handen naast het zitje.
Het laatste waar ik de nodige tijd mee kwijt ben geweest is het balhoofd. Het voorframe van de fiets stond duidelijk naar rechts en het bleek dat de plaat met de diabolo (die de stuuruitslag beperkt) scheef zat. Na demontage van het balhoofd bleek dat dit zeker nog meer aandacht nodig heeft. Het heeft waarschijnlijk lang los gezeten waardoor zowel het frame als de balhoofdpen flink zijn ingesleten. Ik krijg het nu niet spelingsvrij gemonteerd... Maar het voorframe staat in ieder geval rechter nu.
En toen was het grote moment daar... Fiets op de fietsendrager en op naar een dichtbij gelegen verlaten parkeerplaats om de fiets eindelijk te proberen... EN WAT VIEL DAT TEGEN!!! Het alsof je opnieuw moet leren fietsen...Bij het fietsen bleek hij nog steeds veel te lang te staan (en uiteraard had ik geen gereedschap bij me).
Even stallen tussen de pogingen door...
De fiets trok heel erg naar rechts. Of dat nu aan het balhoofd ligt of aan het extra gewicht aan de rechterzijde van het wiel of aan ongelijke kracht in mijn benen of gewoon aan mijn gestuntel... Dat weet ik niet. Wel ging ik bij linkerbochten steeds op mijn plaat... Na de laatste valpartij die resulteerde in een kapotte knie en een dubbelgeklapte duimnagel vond ik het tijd om onder de douche te stappen. Volgende keer gaat het hopelijk beter..
Auw...