14-Jan-2021, 03:23 PM
(14-Jan-2021, 01:55 PM)Hoekie schreef:Inderdaad. Gaat de Milan ook verrassend goed, maar die is zelfs breder dan de QV. Het vlak waar je tegenaan kijkt is dus fors, ondanks dat ik nu nog iets lager zit.(13-Jan-2021, 01:16 AM)Lopopodium schreef: Ik heb geen velomobiel. Maar ik zal nooit vrijwillig tussen auto's willen fietsen als een potentieel botsautootje...Dacht ik eerst ook. Was een psychische drempel waar ik overheen moest. Maar het gaat top. Ik wil bij voorkeur niet anders meer. Wel juist positioneren zodat ze me in een buitenspiegel kunnen zien. Met name binnen de bebouwde kom. Ik wordt met de QuattroVelo ook volledig geaccepteerd. Inhalen gaat ruim als of ze een auto inhalen.
(14-Jan-2021, 01:55 PM)Hoekie schreef: Alleen op een 80 km/u weg 2x een opmerking van jongelui met luide uitlaat gekregen. Verder niet. Ben in de 2.5 jaar velomobiel rijden ook nog nooit door een agent aangehouden. Binnen de bebouwde kom zijn auto's zelfs maar trage, veel ruimte innemende dingen. Zo traag dat ik er uit veiligheid juist beter voorbij ga + ff toeteren zodat ik zeker weet dat ze weten dat ik voorbij kom. Altijd weer leuk die verbaasde gezichtenNooit aangehouden of nooit staande gehouden? Ik ga uit van het laatste, want dat eerste heb ik ook nog nooit gehad Dat laatste: Wat een luxe!
Wat betreft trage auto's: Ja, ook herkenbaar. Zeker op rotondes rijden ze voor geen meter door - als ik over de plantenbakken etc. in het midden van de rotonde heen kan kijken hoef ik binnen de kom niet eens in te houden voor rotondes als ik rechtdoor ga. Met een beetje goed gekozen lijn ram je er zonder problemen met 45-50 km/h overheen.