15-Jan-2021, 10:04 PM
(15-Jan-2021, 10:32 AM)Wim -de roetsende schreef:(14-Jan-2021, 06:46 PM)pflipp schreef: Hilgo, de velomobiel die steevast off topic drift
Wat maakt dat je eerst naar de Hilgo gaat kijken en niet bij velomobiel.nl naar bijvoorbeeld de Strada?
De breedte van mijn achterom.
Hand op als je in de randstedelijke binnenstad woont en een Quest kwijt kunt!
De Strada levert daar slechts 20cm lengte op in, en is met de banden buitenaan zelfs enkele centimeters breder. De Mango haal je van evenver, is toch ook best breed en ik lust geen tropisch fruit. (De Waw scheelt op zijn kortst een elpeelengte en de QV is natuurlijk ook nog eens vierkanter. Ja, ik heb er een hele studie van gemaakt.)
Wel zijn Quest, Strada en Mango tweedehands natuurlijk aantrekkelijk, waardoor ik geregeld met een meetcontraptie het insteken in de poort uittest. Alvast lekker oefenen met bevreemde blikken ontwijken
Je kunt je bij elk model wel afvragen waarom je die nieuw koopt, het is allemaal heul duur. Het antwoord moet dus luiden: 1) omdat dit jouw ideale fiets is; en 2) met het oog op de tweedehandsmarkt van morgen. Hadden jullie nou in 2017 allemaal een gloednieuwe Hilgo gekocht, dan had ik ‘m vandaag voor een zacht prijsje tweedehands kunnen kopen!