16-Jan-2021, 11:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Jan-2021, 11:34 PM door 365cycle.)
(15-Jan-2021, 10:04 PM)pflipp schreef: Hand op als je in de randstedelijke binnenstad woont en een Quest kwijt kunt!
(15-Jan-2021, 10:04 PM)pflipp schreef: De Strada levert daar slechts 20cm lengte op in, en is met de banden buitenaan zelfs enkele centimeters breder. De Mango haal je van evenver, is toch ook best breed en ik lust geen tropisch fruit. (De Waw scheelt op zijn kortst een elpeelengte en de QV is natuurlijk ook nog eens vierkanter. Ja, ik heb er een hele studie van gemaakt.)Heb je DF ook overwogen? Is naar verhouding niet duur, smal genoeg en trekt heerlijk op. Ik vond het in de stad een heerlijke fiets, al zijn de bredere banden die er inmiddels onder passen wel een spreekwoordelijk godsgeschenk. Met 28mm had ik nogal drempelvrees.
(15-Jan-2021, 10:04 PM)pflipp schreef: Wel zijn Quest, Strada en Mango tweedehands natuurlijk aantrekkelijk, waardoor ik geregeld met een meetcontraptie het insteken in de poort uittest. Alvast lekker oefenen met bevreemde blikken ontwijkenEr stond er kortgeleden één te koop op het Duitse forum, je had een maandje eerder moeten posten ;-)
Je kunt je bij elk model wel afvragen waarom je die nieuw koopt, het is allemaal heul duur. Het antwoord moet dus luiden: 1) omdat dit jouw ideale fiets is; en 2) met het oog op de tweedehandsmarkt van morgen. Hadden jullie nou in 2017 allemaal een gloednieuwe Hilgo gekocht, dan had ik ‘m vandaag voor een zacht prijsje tweedehands kunnen kopen!
(16-Jan-2021, 01:14 PM)Jeroen S schreef: Nog maar even off topic; het is waarschijnlijk niet voor niets dat bromfietsers die binnen de bebouwde kom ook maar 35 mogen, van het fietspad verbannen zijn. Met de velomobiel vind ik 35 op veel fietspaden een levensgevaarlijke snelheid. 40 op de rijbaan is een heel andere kwestie.Klopt. En naar aanleiding daarvan ben ik me af gaan vragen: Waarom hebben auto's eigenlijk het recht om harder te rijden dan fietsers? Ze zijn slechter voor het milieu, ze zijn onnodig en onhandig groot, ze leveren méér gevaar op. Mijn standpunt is om die reden dat waar een auto 50 mag, ik dat ook moet mogen mits ik er fysiek toe in staat ben. Dat zou mijns inziens het uitgangspunt van het ontwerpen van infra moeten zijn. Maakt namelijk dat de fiets niet meer in het nadeel hóeft te zijn qua reistijd. Driedubbel goed voor de volksgezondheid.