26-Jan-2021, 07:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Jan-2021, 07:01 PM door Lopopodium.)
Die Gaucho is weliswaar van staal, en Nazca is helaas net gestopt met de productie van Gaucho's waardoor een gloednieuwe fiets bestellen er niet echt meer in zit (hoewel ze vast nog frameonderdelen hebben), maar gezien je lengte is een stalen frame wel fijn. Dat merk ik tenminste. Ik ben zo'n beetje net zo lang als jij.
Door mijn lange benen (die blijkbaar ook sterk zijn) heb ik al wat frames kapotgefietst. Mijn eigen Gaucho heb ik net opnieuw laten lassen en poedercoaten omdat er (weer) een breuk ontstond bij het balhoofd. Nu steviger gelast en op een iets andere manier volgens specificaties van Nazca. Kijken of dat helpt.
Ik heb ook een Optima Orca gehad, en daar ook een framebreuk bij het balhoofd gehad. Een aluminium frame, daar is geen lassen een stuk lastiger. Die fiets heb ik toen ook maar afgeschreven na tien jaar in gebruik (het was al een tweedehandsje). Een stalen frame heeft als grote voordeel dat een breuk langzaam gaat en je kan zien aan de lakschade die ontstaat. Je kan er dan nog rustig een tijd mee fietsen. Een breuk in aluminium knapt opeens volledig los. Met pech lig je op de grond. Ik had geluk dat ik toen net op gang aan het komen was bij een stoplicht toen dat frame van de Orca knapte.
Mooie fiets trouwens. Was voor mij ook een onbekend type.
Kan je er eventueel nog een vering op laten zetten tussen de zitschaal en het achterwiel? Daar kan je serieus nog profijt van hebben bij drempels en andere wat abrupte overgangen.
Door mijn lange benen (die blijkbaar ook sterk zijn) heb ik al wat frames kapotgefietst. Mijn eigen Gaucho heb ik net opnieuw laten lassen en poedercoaten omdat er (weer) een breuk ontstond bij het balhoofd. Nu steviger gelast en op een iets andere manier volgens specificaties van Nazca. Kijken of dat helpt.
Ik heb ook een Optima Orca gehad, en daar ook een framebreuk bij het balhoofd gehad. Een aluminium frame, daar is geen lassen een stuk lastiger. Die fiets heb ik toen ook maar afgeschreven na tien jaar in gebruik (het was al een tweedehandsje). Een stalen frame heeft als grote voordeel dat een breuk langzaam gaat en je kan zien aan de lakschade die ontstaat. Je kan er dan nog rustig een tijd mee fietsen. Een breuk in aluminium knapt opeens volledig los. Met pech lig je op de grond. Ik had geluk dat ik toen net op gang aan het komen was bij een stoplicht toen dat frame van de Orca knapte.
Mooie fiets trouwens. Was voor mij ook een onbekend type.
Kan je er eventueel nog een vering op laten zetten tussen de zitschaal en het achterwiel? Daar kan je serieus nog profijt van hebben bij drempels en andere wat abrupte overgangen.