04-Feb-2021, 11:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Feb-2021, 12:36 PM door 365cycle.)
Ik had gisteren weer een felle discussie met een agent; ik reed in m'n velomobiel, hij hield me staande, nam niet eens de tijd voor "goedemiddag" maar begon direct over boetes voor rijden op de weg, illegale speed pedelec (want ik reed "te snel"), geen kenteken, geen helm... en over dat m'n voertuig in beslag genomen ging worden.
Nu reageerde ik vrij fel, maar wel onderbouwd, met o.a. art. 5.4 en de opmerking dat hij zal moeten aantonen dat mijn voertuig ondersteund is voor hij een boete uit mag schrijven, omdat ik meer dan bereid ben hem ter plekke het tegendeel te laten zien.
Het liep weer met een sisser af, maar mag een agent zomaar m'n fiets meenemen omdat hij een gebrek aan kennis heeft...?
Nu reageerde ik vrij fel, maar wel onderbouwd, met o.a. art. 5.4 en de opmerking dat hij zal moeten aantonen dat mijn voertuig ondersteund is voor hij een boete uit mag schrijven, omdat ik meer dan bereid ben hem ter plekke het tegendeel te laten zien.
Het liep weer met een sisser af, maar mag een agent zomaar m'n fiets meenemen omdat hij een gebrek aan kennis heeft...?