04-Feb-2021, 06:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-Feb-2021, 06:30 PM door 365cycle.)
(04-Feb-2021, 02:41 PM)voodoo schreef: Maar wat ik uit de bromfiets tijd nog weet is dat inbeslagname wel kan als er een sterk vermoeden is dat e.e.a. niet aan wetgeving voldoet (opgevoerd is dus, in het geval van een brommer). Maar bij een VM lijkt het me vrij eenvoudig vast te stellen of er wel of geen (speedpedalec) motortje inzit en lijkt inbeslagname niet heel voor de hand liggend.Dat idd. Ik zei direct dat ik op spierkracht reed, bereid was dat te laten zien. Toen ik over art. 5.4 wilde beginnen praatte hij er alweer overheen en had totaal niet opgenomen wat ik vlak daarvoor gezegd had, dus ja.....
(04-Feb-2021, 02:41 PM)voodoo schreef: de-escaleren lijkt niet één van jouw kerncompetenties te zijn.... ;-)Juist wel, hoort zelfs bij m'n werk en ik word er voor ingehuurd, maar als een agent al half schreeuwend op me af stapt en direct over inbeslagname begint terwijl ik 80 kilometer van huis in de regen sta met een berg bagage waaronder m'n laptops en scherm, voel ik me toch wel enigszins bedreigd en dan ben ik idd niet op m'n vriendelijkst.
(04-Feb-2021, 05:24 PM)PietV* schreef: Vooral bij bestuurders die wat hoog van de toren blazen neem je vaker een voertuig uit het verkeer. Onderzoek ter plaatse doe je niet als ambtenaar met die soorten bestuurders.Even voor de duidelijkheid: Hij begon dus echt diréct over in beslagname, nog voor ik überhaupt iets kon zeggen, en gebruikte ook letterlijk dat woord.