20-Jun-2017, 08:12 PM
Aluminium wordt zwakker maar dit kan je bij een goed ontwerp redelijk ondervangen. Wellicht zijn ze daar bij Optima niet erg ingeslaagd. Zo'n beetje alle challenge fietsen zijn aluminium. Ik meen me niet te herinneren dat hier veel frame breuken voorkomen.
De kans op een breuk is in ieder geval prijsbepalend. Ik heb daar hier geen rekening mee gehouden. Als ik een mooie fiets zie voor niet te veel, dan kan dat interessant zijn voor forumleden, en laat ik het weten. Take it or leave it. In dit geval een mooie beginnersfiets (zolang als het frame het houdt :-) ).
De kans op een breuk is in ieder geval prijsbepalend. Ik heb daar hier geen rekening mee gehouden. Als ik een mooie fiets zie voor niet te veel, dan kan dat interessant zijn voor forumleden, en laat ik het weten. Take it or leave it. In dit geval een mooie beginnersfiets (zolang als het frame het houdt :-) ).
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.