05-Feb-2021, 11:39 AM
Ik zou gewoon eens accepteren dat je een bijzonder vervoersmiddel hebt en dat daar bepaalde reacties bij horen. Agenten zijn ook maar mensen. Ik kan me goed voorstellen dat die het ook niet meer begrijpen met al die rare voertuigen van tegenwoordig. e-steps, speed-pedelecs, etc. Jij voelt je bedreigd omdat je 80 km van huis in de regen staat met een berg bagage waaronder laptops en scherm, maar die agent weet dat natuurlijk niet. Voor die agent ben je misschien de zoveelste die hij die dag aanhoudt en is z'n geduld helemaal op. Het zijn echt ook maar mensen. Sowieso kunnen twee mensen eenzelfde gebeurtenis compleet anders ervaren. Netjes en vriendelijk blijven en rustig je verhaal uitleggen is bij politie altijd de beste optie. En accepteer gewoon dat je de regels moet uitleggen. Ik lees dat jij vrij fel reageerde, misschien was het gesprek heel anders verlopen als je niet fel had gereageerd. Gewoon netjes blijven, naderhand je schouders er over ophalen en doorgaan. Zit je daarna ook niet je frustratie uit te typen op internet.