19-Feb-2021, 01:54 PM
Helaas nog altijd een actueel topic...
Dat die mensen daarna tóch die lampen terug plaatsen omdat ze dan zelf lekker veel zien... er zou wat meer op gehandhaafd moeten worden.
Ik houd jullie op de hoogte, zodra het erin zit meld ik me hier weer
(22-Feb-2018, 05:05 AM)Coen__ schreef: Sowieso als ze niet dimmen, scherm ik m'n ogen af met de langste vinger.
(22-Feb-2018, 05:05 AM)Coen__ schreef: Trekkers willen inderdaad nog wel eens zelf geknutselde bouwlampen oid hebben...Klopt. Daarmee kom je overigens ook gewoon niet door de APK, want meestal klopt het lichtbeeld ook voor de apparatuur voor geen meter.
Dat die Xenon lichten zo verblindend zijn heeft volgens mij meer te maken met zelfknutsel gevallen waarbij ze een ander type lamp in een niet-bijpassende lampbehuizing gezet hebben.
Dat die mensen daarna tóch die lampen terug plaatsen omdat ze dan zelf lekker veel zien... er zou wat meer op gehandhaafd moeten worden.
(22-Feb-2018, 05:05 AM)Coen__ schreef: Ook die wel ik nog wel eens met de TK11 aanschijnen. Zeker gezien een groot deel van mijn route er een vangrail tussen zit . Heel af en toe kom je een auto met niet-verblindende Xenon lichten tegen, dus het kan wel gewoon.Dat helpt ook wel ja. Ik overweeg er idd twee voor en één op de muts van de Milan, die ik dan gedimd kan gebruiken als dagrijverlichting en volgas wanneer ik het gevoel heb dat ik niet gezien word. Daarnaast ben ik nu bezig uit te zoeken of ik de standaard B+M Cyo Premium koplampen kan vervangen voor één speed pedelec lamp die gecertificeerd is voor 45 km/h (en ook een bak licht geeft waar zelfs een B+M IQ-X E nog bang van wordt). Mét grootlichtfunctie.
Ik overweeg om zowel voor als achter een aantal schakelbare 5W viesblauw-witte LEDs te monteren, om een meer permanente oplossing te hebben.
Ik houd jullie op de hoogte, zodra het erin zit meld ik me hier weer